Netist ostetud kauba peidetud kulud nähtavaks!

Justiitsminister Kristen Michal saatis huvigruppidele kirja avaldamaks arvamusi  üleeuroopaliste tarbijaõiguste ühtlustamise kohta. 

Justiitsminister Kristen Michali sõnul ostab järjest rohkem inimesi tooteid ja teenuseid interneti vahendusel või kataloogist, puutumata otseselt kokku müüjaga, teatas ministeerium.

Samuti suureneb ministri sõnul kaubanduse osakaal, mis toimub väljaspool kaupleja äriruume, näiteks ukselt-uksele ning siin on tarbija õiguste aga ka teadlikkuse kasv väga positiivne.

"Kuna sellisel viisil lepingute sõlmimise osakaal on viimase viieteistkümne aasta jooksul oluliselt kasvanud ning suur osa lepingutest sõlmitakse just internetis, peeti Euroopa Liidu tasandil vajalikuks viia tarbija õigused kooskõlla reaalse eluga. Selleks võetigi Euroopa Liidus eelmise aasta lõpus vastu direktiiv, mis uuendab seni kehtinud reegleid kaugmüügi ehk interneti- või kataloogikaubanduse aga ka ukselt-uksele müügi valdkonnas," lisas minister. 

"Tavalisele inimesele tähendab see, et ta saab parema kaitse peidetud kulude vastu. Nimelt suurendatakse oluliselt kaupleja lepingueelset teavitamiskohustust ja seetõttu muutub läbipaistvamaks ka toote või teenuse tegelik hind. Lisaks muutub turvalisemaks ostu eest tasumine. Keelustatakse näiteks ka lisatasud erinevat moodi ülekannete tegemise võimaldamise eest. Varjatud kulude probleemiga on kokku puutunud kahjuks palju inimesed, kes ostavad kaupu läbi interneti,“ lausus Michal. 

Samuti kindlustatakse justiitsministri sõnul kauba tagastamiseks paremad võimalused. "Kui näiteks täna võib kauba tagastamisel raha tagasi saamine venida 30 päevani, siis tulevikus hakkavad asjad kiiremini käima ning ostja saab oma raha tagasi maksimaalselt kahe nädalaga. Samuti on juba kauba ostmisel teada see, kuidas saaks juhul, kui see toode ikkagi ei sobi, selle lihtsalt tagastada,“ tõi minister näiteid muutustest. 

Kuigi vastav direktiiv ühtlustab kaugmüügi ja ukselt-uksele müügi reeglid terviklikult üle Euroopa, on üksikud küsimused jäetud siiski ka liikmesriigi enda otsustada. Näiteks saab ukselt-uksele müüki reguleerides liikmesriik ise otsustada, kas ta rakendab piirsummat või mitte ning millisest summast alates on kauplejal kohustus tarbijat enne lepingu sõlmimist põhjalikult informeerida ning millisest summast alates tekib tarbijal õigus lepingust taganeda. 

Kuna muudatused on praktilised ning igat tarbijat puudutavad, siis kutsub justiitsministeerium üles tarbijaid ja kauplejaid esindavaid organisatsioone üles esitama oma arvamusi käesoleva aasta 18. aprilliks aadressile info@just.ee   

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara