Autor: Ave Lepik • 16. mai 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestis müüdud lahjade alkohoolsete jookide kogustest liikus pool piiri taha

Eestis 2011. aastal müüdud alkoholikogused on aasta varasemaga võrreldes mõnevõrra kasvanud: suurenes nii kohalik alkoholitarbimine kui ka turistide kaasaostetud alkoholihulk.

TNS Emori värske analüüs „Eesti alkoholiturg 2011. aastal“ kinnitab, et 2011. aastal Eestis müüdud alkoholist (absoluutalkoholi arvestatuna) ostsid umbes 28% turistid. Seega kujuneb ühe Eesti elaniku arvestuslikuks absoluutalkoholi tarbimismahuks 10,6 liitrit, mis on umbes 11% võrra enam kui 2010. aastal.

Emori hinnangul on alkoholi tarbimise tõusu mõjutanud sissetulekute kasv ning vähenenud tööpuudus. Suurima osa ehk ligi poole tarbitavast absoluutalkoholist moodustab kange alkohol, mille osakaal võrreldes varasema aastaga on kasvanud.

Lahjade alkoholide seas tarbiti peamiselt õlut, mille tarbimine moodustab alkoholi kogutarbimisest veidi enam kui kolmandiku. 2011. aastal tarbitud õllekogused ei muutunud võrreldes 2010. aastaga.

2011. aastal kasvas enim muude lahjade alkohoolsete jookide (siider, alkoholikokteilid jms) ning veinide tarbimine. Alkoholi kogutarbimisest moodustavad lahjad alkohoolsed joogid ja veinid kumbki vähem kui kümnendiku.

Turistide kaasaostud mängisid kõige olulisemat rolli lahjade alkohoolsete jookide (siider, long drink jms) puhul – Eestis müüdud kogustest liikus piiri taha umbes pool. Veini puhul kasvas kohalik tarbimine siiski kiiremas tempos kui müük turistidele.

Kuigi alkoholi hinnad näitavad läbi aastate kasvavat trendi, jäävad olulisemad hinnatõusud enamiku alkoholi puhul paari eelnevasse aastasse. 2011. aastal kasvas suhteliselt kiiremini siidri hinnatase.

Põllumajandusministeeriumi tellimusel koostatud „Eesti alkoholituru ülevaade 2011. aastal“ tugineb Statistikaameti, Rahandusministeeriumi, Maksu- ja Tolliameti andmetele, TNS Emori hinnavaatlustele, TNS Emori Agriseire uuringu raames tehtud kohalikku alkoholitarbimist ning turistide alkoholitarbimist ja alkoholi kaasaoste puudutavatele uuringutele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757