Kastein: kaupmehed ja tootjad räägivad üha enam ühisest äriplaanist

Saku Õlletehase juht Margus Kastein ütles kaubandus.ee lugejatele antud intervjuus, et üha enam on hakanud kaupmehed ja tootjad rääkima ühisest äriplaanist.

Lugeja küsis: Millised on teie 3 konkreetset soovitust, kuidas saaks tööstusettevõtte ja kaubandusettevõtte ladusalt koostööle panna?

Kastein vastas: Üha enam on hakanud kaupmehed ja tootjad rääkima ÜHISEST äriplaanist. Hoolimata küllalt vastuolulistest eesmärkidest on mõlemil terve hulk ühiseid huvisid. Kui need kaardistada, eesmärgistada ja mõõta on tulemuseks ühine äriplaan. Oluline on märkida, et koostöö eesmärk ei ole tingimata mingi konkreetse kauba või toote müügi kasvatamine, vaid kogu tootekategooria kasv. Nii sünnib kasu mõlemile. Moodsad Lääne-Euroopa jaekaubandusketid teevad väga tihedat koostööd strateegiliste tarnijatega - uute toodete, innovatsioonide arendamine, nende turundamine on ühtviisi suure mõjuga ni kaupmeestele kui tootjatele.

Lisaks ühisele äriplaanile tooksin esile ka äriprotsesside (logistika, IT, mahtude planeerimine) ühise arendamise, selle arvelt tõuseb eelkõige teenuste kvaliteet ja efektiivsus.

Lisaks tuleks üksteist rohkem kuulata oma strateegia väljatöötamisel. Vastastikustel kaasamisel aitab see paremini mõista arenguid nii kaubanduses kui tootearenduses.

Kasteina täispikka online-intervjuud saab lugeda SIIN

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara