MKM: Eesti jaekaubandus suurketistub üha enam

2011. aastal jõudis juba varem alanud majanduse elavnemine ka  sisekaubandusse, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Kokku oli 2011. aastal jaemüügi maht 4,1 miljardit eurot. Sellest 3,9 miljardit oli jaekaubandusettevõtete müük ning ülejäänu oli seotud sõidukikaubandusega.

Müügimahud kasvasid aasta lõikes püsivhindades 5,5%, sealjuures käibed kasvasid iga kvartaliga. Kiirem oli kasv tööstuskaupade osas, kus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali jaemüük kasvas aastaga ligi 15%.

Tootlikkuse näitajad jätkasid jaekaubanduses paranemist ka 2011. aastal. Müügitulu kasv ulatus 11%ni ning kogukasum suurenes ligi 50%.

Eesti jaekaubandus on järjest enam koondunud suuremate kauplusekettide kätte. 2011. aastal andsid suurema osa toidukaupade jaemüügikäibest viis kaupluseketti: Selver, Maxima, ETK grupp, Rimi (sh Säästumarket) ja Prisma. Neist suurima keti, Rimi, müügitulu ulatus mullu 352 miljoni euroni ning väikseima, Prisma, oma 147 miljoni euroni.

Kuigi kauplusekettide käibed mullu suurenesid, ei teinud seda kasumid. Kaks kaupluseketti, mis suutsid 2011. aasta lõpetada kasumiga, olid Selver ja AS OG Elektra. Seega võib öelda, et kohalikul kapitalil põhinevad ettevõtted on kasumi teenimisel olnud edukamad.

Uute kaubanduspindade lisandumine aeglustus sarnaselt 2010. aastale ka 2011. aastal. Aastaga lisandus 16% vähem kaubandus- ja toitlustushooneid ning lisanduv pindala vähenes ligi kolm korda. Uute pindade ehitamise asemel panustasid ettevõtted pigem olemasolevate pindade rekonstrueerimisele.

Seni langust näidanud palgad sisekaubanduses tegid 2011. aastal läbi korraliku tõusu, suurenedes ligi 11% ning jõudsid juba suhteliselt lähedale Eesti keskmisele.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara