Swed: jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub väiksema hooga

Aasta teisel poolel jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub, kuid mõnevõrra tagasihoidlikuma tempoga, hindab Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut, kommenteerides statistikaameti teadet jaekaubandusettevõtete müügimahu kasvust.

Järgneb Annika Paabuti kommentaar:

Tänavu juulis kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht võrreldes eelneva aasta sama perioodiga statistikaameti andmetel 6,4%. Enim kasvasid müügimahud aastases võrdluses apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (19,2%), riiete ja jalatsite kauplustes (13,6%) ja muudes spetsialiseeritud kauplustes (13,4%).

Riiete ja jalatsite kaupluste mahtude kiiret kasvu võis omalt poolt mõjutada soodusmüükide jätkumine (varasematel aastatel kestsid soodusmüügid mõnevõrra lühemat aega).

Müügimahud kahanesid juulis eelmise aasta juuliga võrreldes toiduainete, tubakatoodete ja alkohoolsete jookide spetsialiseeritud kauplustes ning majatarvete kauplustes (vastavalt 2,0% ja 2,3%). Kuid nagu mainitud ka statistikaameti pressiteates, on viimase puhul tegemist suuresti kõrge võrdlusbaasiga.

Aasta teisel poolel jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub, kuid mõnevõrra tagasihoidlikuma tempoga. Jaekaubanduse müügimahud on mõjutatud ühelt poolt sesoonsetest teguritest nagu turismihooaeg ja teisalt residentide sissetulekute kasvust. Ja ehkki on oodata palga ja hõive kasvude jätkumist, kasvavad ka sundkulutused (eelkõige kulutused eluasemele ja toiduainetele), mis omakorda pärsivad majapidamiste soovi ja ka võimalusi tarbimiskulutusi suurendada.

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara