Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 26. september 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jüri Ross: revolutsioon töökohtade vähendamise osas tuleb RFIDga

Büroomaailma suuromanik Jüri Ross ütles majanduskonverentsil Äriplaan 2013, et revolutsioon töökohtade vähendamise osas kaubanduses tuleb RFIDga.

Ross märkis, et tema ootab kõige enam uutelt tehnoloogiatelt kaubanduses digihinnasilti ja RFID ehk raadioidentifitseerimistehnoloogia laiemat ja odavamat levikut. Ta selgitas, et RFID identifitseerib lattu või poodi tulnud kauba kohe ise ära. "Sellest ma ootan läbimurret nii laonduses kui ka kaubanduses. Siis tuleb revolutsioon tööhõive vähendamise osas laos," lisas ta.

Samuti rääkis Ross, et ta unistab automatiseeritud laost, mida on ta juba ka messidel näinud, aga Büroomaailma käive on selleks veel liiga väike, et saaksime omale sellist tehnikat lubada. "Neljakordseks tuleks meie 15 miljoni euro suurune käive kasvatada, et saaksime sellise automaatika peale mõelda," märkis ta.

Ross vastas oma ettekande jooksul järgmistele küsimustele:

1. Millist muutust prognoosite oma tegevusala kogukäibele Eestis aastal 2013?

Tõusu 1–3%.

2. Kuidas muutub kasumlikkus?

Väheneb mõõdukalt.

3. Kas teie investeeringud kasvavad või kahanevad 2013. aastal?

Püsivad 2012. aasta tasemel.

4. Kuidas muutuvad teie tegevusalal tööhõive ja töötasu?

Tööhõive püsib ja töötasu suureneb 5–10%.

5. Mis eristab Eesti parimaid ettevõtteid? Mida teevad nad teisiti?

Eesti parimad investeerivad järjekindlalt oma põhitegevusse.

6. Millised on suuremad ohud ja võimalused? Milliseid õigeid otsuseid ja tüüpvigu prognoosite?

Ohuks on riskantsed investeeringud. Õiged otsused ja tüüpvead on ikka seotud ebaõigete investeeringutega.

7. Kas Eesti majanduses on järgmisel aastal oodata suurt kasvu, mõõdukat kasvu, stabiliseerumist praegusel tasemel või uut langust?

Ootan stabiliseerumist praegusel tasemel.

Rossi sõnul on Eesti kontoritarvete turg väike, kui võrdleme seda autoturu või toiduainetekettidega, aga kõik näpivad seda turgu iga päev kontoris. "Meie oleme sellest turust kolmandik, oleme 30-36 protsendi vahel kõikunud läbi aegade," kommenteeris Ross ja lisas tootlikkuse osas, et Büroomaailm müüb 2-4 korda vähem inimese kohta Eestis kui müüb analoogne firma Skandinaavias.   

Eesti kontoritarvete turg 2011

 

Mida on teinud hinnad kontoritarvete ja -tehnika vallas?

Hind on muutunud 21 aasta jooksul väga vähe, kui mõelda, mis on teinud toorainehinnad, mis on paberi tootmiseks vaja (puit ja energia eelkõige). Kõige rohkem on hinnas kukkunud mälu. Ja kõige enam on tõusnud müüja palk, 20 aastaga on ta tõusud 19 korda.

Büroomaailmale maksab palka 17 000 klienti.

Eesti SKP ja Büroomaailma tulemused liikunud üsna sarnases rütmis

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757