Krediidiinfo: kaubanduses enim patustajaid  

Oktoobrist muutusid värske finantsinfo puudumise tõttu 6611 ettevõtte krediidihinnangud negatiivseks. Enim on nende seas hulgi- ja jaekaubandufirmasid.

Muudatus puudutab Krediidiinfo andmetel siiani positiivse krediidihinnanguga ettevõtteid, mis ei ole esitanud 2011. aasta majandusaruannet. Krediidiinfo andmetel oli eelnevatel aastatel "patustajaid" absoluutarvudes järgmiselt: 2011. a - 7506; 2010. a - 2558 ja 2009.a - 3679 ettevõtet. Negatiivse krediidihinnangu korral on ettevõtte krediidirisk väga kõrge ja sellisele ettevõttele Krediidiinfo krediidiga müüa ei soovita.

Negatiivne krediidihinnang võib mõjutada tarnijaid kehtestama karmimaid krediiditingimusi, kitsendada pangast laenusaamisvõimalusi või jätta ettevõtte ilma mõnest uuest kliendist.

Võlgnevuste vältimiseks soovitame enne tehinguid kontrollida oma klientide, koostööpartnerite ja tarnijate krediidihinnanguid. Krediidiinfo kogemus näitab, et andmete avalikustamisega venitatakse sageli nõrkade majandustulemuste varjamiseks.

Krediidihinnang arvutatakse ettevõtte majandus-, finants- ja maksekommete info põhjal ning seda kasutavad krediidiotsusteks pangandus-, telekommunikatsiooni, kütuse, kaubandus- ja paljude teiste sektorite suuremad krediteerijad.

Krediidihinnangu ümberarvutamine ei puuduta uusi ettevõtteid ega neid, kelle majandusaasta lõpust ei ole möödunud veel kuus kuud.

Krediidiinfo AS aitab Eesti ettevõtetel vältida rahalisi kaotusi, juhtida krediidiriske ja teha automaatseid krediidiotsuseid. Krediidiinfo AS kuulub maailma suurima infoteenuste pakkuja Experian Group ettevõtete hulka, kes tegutseb enam kui 40 riigis üle maailma ning annab tööd 15 500 inimesele. 

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara