Autorid: Annika Matson, Annika Matson Kald • 3. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fotod: Rimi Eesti juhi Anders Lorentzsoni ristküsitlus

Kaubandus.ee tegi kiirintervjuu Rimi Eesti Food ASi tegevjuhi Anders Lorentzsoniga ja uuris püsiklientidele sooduspakkumisi andvate uute terminali tausta Rootsis.

Lorentzsoni sõnul on lahendus, mis Eestis, Lätis ja Leedus kasutusele võeti, loodud Rootsis ja spetsiaalselt ICA kauplustele. "Tegemist on ICA ja Rimi unikaalse know-how'ga Skandinaavia turul," märkis Lorentzson.  

Järgneb kiirintervjuu Lorentzsoniga.

Kui mitu aastat on need terminalid olnud kasutuses Rootsis? Juba rohkem kui 5 aastat.

Mida näitavad Rootsi numbrid, kui palju on loodud lisakäivet ja kasumit Rootsis tänu nende terminalide kasutusele võtule? Ma ei saa sellele küsimusele vastata. Nende terminalide põhieesmärk on tuua kasu meie püsikliendile. Me ei näe seda, kui suurt äri, tänu millele me kiiresti kasumit kasvatame. Põhieesmärk on kiiresti kasvatada lojaalsete klientide arvu. Ja see uus terminal on esimene samm ja palju uusi on veel tulemas. Ses vallas tahame me väga aktiivselt kasvada.

Kaua see Rootsis aega võttis, et kliendid hakkasid seda terminali kasutama? Kindlasti võtab see aega, mil kliendid saavad aru, kuidas see terminal enda kasuks tööle panna. Samas Rootsis käis see üsna kiiresti.

Mida konkreetselt siis kliendid Eestis odavamalt saavad tänu nendele terminalidele ja kui palju? Seal kuvatakse erinevaid pakkumisi. Need pakkumised ei ole küll kaubamärgi põhiselt personaliseeritud varasemate ostude põhjal, vaid kategooriate põhised. Samas ei ole neid sooduspakkumisi näha poes hinnasiltidel, vaid neid näeb vaid see klient, kes oma kaardi terminalist läbi tõmbab. Terminalides pakutakse iga kategooria kõige soodsamat toodet.

Kui palju siis võiks teie käive ikkagi Eestis kasvada tänu nendele terminalidele? Ma ei vasta sellele küsimusele. Meie põhieesmärk on ka Eestis saada lojaalsed kliendid rohkem Rimis käima.

Kui palju uusi lojaalseid kliente te loodate järgneva aasta jooksul Eestis saada tänu nendele terminalidele? Me viisime Rimi kliendikaardi Eestis sisse 1,5 aastat tagasi ja tänaseks oleme saanud 440 000 klienti. Loomulikult loodame, et uued terminalid aitavad meil kliendibaasi kiiresti kasvatada. Aga vaatame ka tõele näkku, meie kliendid on juba kolmandik Eesti elanikkonnast.

Kui palju Eesti kliente siis täna ka reaalselt seda kaarti kasutab? Täpselt ma seda öelda ei saa, aga see on rohkem kui 50% koguarvust. Rimi Eesti Food AS on väljastanud kokku üle 440 000 kliendikaardi.

Balti riikides kokku on Rimi kaart 1,8 miljonil inimesel. Rootsi kapitalile kuuluval Rimi Baltic AB-l on Eestis, Lätis ja Leedus kokku 235 kauplust.

Rimi Eesti Food ASi tegevjuht Anders Lorentzon uudse terminaliga, mis avati poodides Eestis, Lätis ja Leedus. terminalid näitavad kliendikaardi omanikele eripakkumisi.
Foto: Andras Kralla
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757