Anu-Mall Naarits viib Eesti ekspordikoolituse edasi nelja riiki

Kaks aastat eksportivate ettevõtete ja noorte ekspordijuhtide koolitusprogrammi "Ekspordirevolutsioon" vedanud Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits alustas kogemuste vahendamist Bulgaariasse, Rumeeniasse, Horvaatiasse ja Kreekassse.

Kahel järjestikusel aastal Eesti eksportivate ettevõtete ja noorte ekspordijuhtide ambitsioonikat koolitusprogrammi „Ekspordirevolutsioon“ vedanud Marketingi Instituut alustas kogemuste vahendamist teistele Euroopa riikidele. Tänavu septembrist kuni 2014. aasta keskpaigani tutvustatakse väikese- ja keskmise suurusega ettevõtete ekspordimüügi kasvule suunatud programmi metoodikat ja kogemusi pilootprojekti raames Bulgaarias, Rumeenias, Horvaatias ja Kreekas, kus on näidatud üles huvi sarnase projekti käivitamiseks.

"Oleme meelitatud, et Eestis ellu kutsutud ekspordi tõhustamise programm on pälvinud üllatavalt palju positiivset tähelepanu mitmel pool maailmas. Programmi eripära seisneb selles, et suutsime tänu innovaatilisele lähenemisele tabada kaks kärbest ühe hoobiga: aitasime ekspordist huvitunud ettevõtetele leida noored ambitsioonikad ekspordi müügijuhid ja koolitasime nad ka aastaga välja headeks spetsialistideks,“ rääkis Marketingi Instituudi juht Naarits. „Oleme juba pilootprojekti raames alustanud koostööd lausa nelja riigi eksporti stimuleerida püüdvate organisatsiooniga.“

Ekspordis tasuks noori eelistada „vanakestele“

Millised olid siis programmi suurimad õppetunnid? Naaritsa sõnul käib Eestis täie hooga alles programmi teine aasta, kuid mõned olulised järeldused võib juba teha.
Esiteks: ettevõtetel ei tasu karta noori kogenematuid müügiinimesi, juhul kui neile on võimalik pakkuda töö kõrvalt võimalusi end ekspordimüügi valdkonnas koolitada ja juhendada.
Teiseks, kuna enamuse keskmise suurusega ettevõtete ekspordimüügi peamiseks takistuseks on süsteemse planeerimise ja turu-uuringu läbiviimise madalad oskused, annab juba nende oskuste omandamine olulise läbimurde.
Ja kolmandaks, liiga paljud ettevõtted saadavad enda ja oma kaupade tutvustusi üle maailma meiliga, kuid unustavad ära personaalsele suhtlusele panustamise - igast meilist sadu kordi efektiivsem on suhete loomine läbi helistamise, kohtumiste, sõpruse ja ühishobide teemal vestlemine jms.

"Äri tehakse igas riigis mitte ettevõtete, vaid inimeste vahel, seega on ka paremal hinnal ja huvitavamal tootel oht piisava tähelepanuta jääda, kui inimeste vahel kontakti ei teki. Teisalt, mida personaalsem on kontakt ja mida sügavam isiklik sümpaatia kahe potentsiaalse äripoole vahel, seda suurem tõenäosus on ka hea ärisuhte alguseks,“ märkis Naarits. 

Marketingi Instituut sai Ekspordirevolutsiooni programmis omandatud kogemuste edastamiseks teistele Euroopa riikidele sel suvel toetust ka Euroopa Liidu Leonardo Elukestva õppe programmist. Enam kui 4000 laekunud projektist rahuldas Euroopa Liit 659 taotlust, milles Ekspordirevolutsiooni kogemuse vahendamist hinnati väga kõrgelt – projekt oli rahastatute hulgas 59-s. 

EASi ja Euroopa Sotsiaalfondi toel Eestis läbi viidud ekspordi arendamise aastane programm, mis kaasas noored ekspordijuhid kokku 50 Eesti ettevõttesse, koolitas ja treenis neid aasta vältel rahvusvaheliselt diplomeeritud ekspordi müügijuhtideks.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara