Autor: Aira Tammemäe • 17. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaekaubanduse suured vaatavad tulevikku ettevaatlikult

Äripäeva Kaubanduse Aastakongressil andsid Prisma, ETK, Selveri ja Maxima juhid oma nägemuse jaekaubanduse trendide kohta lähemas ja kaugemas perspektiivis.

Prisma Eesti juht Janne Lihavainen : e-kaubandus on sel aastal oluline teema. Võtmesõnad on läbipaistvus ja informatsioon. Midagi ei saa enam varjata. See tähendab kaupmehele seda, et  võrrelda saab mitte ainult Prismat Selveriga, vaid kõigega, mis maailmas pakutakse. See on suurem muutus, kui pelgalt võimalus netist tellida.

Teine asi: keskmist klienti enam ei ole ja üha hullemaks see asi läheb. Vaadake, mille alusel toidukaupa valitakse! Alates usust kuni erinevate dieetideni! Ja siis on veel kliendid, kes käituvad teisipäeval väga ratsionaalselt ja laupäeval täiesti mõttetult. Katsu siis sellise kliendi käitumist prognoosida

ETK nõukogu aseesimees Tarmo Punger: rääkides järgnevast paarist aastast, siis oluline on, mis tarbija käitumises toimub. Kuidas mõjutab tarbija käitumist elektrienergia ja transpordi hindade tõusud näiteks. Mida täpsemalt sa sihtrühmale pihta saad ja teda ära teenindada suudad, seda kindlam on edu. Olulised edutegurid on asukoht, sortiment ja värske kaup.

Selveri direktor Andres Heinver: Kõik ketid on tarbijat ümmardanud. Mängumaa on kitsas selle tõttu, et hinda  surutakse alla, samas alt võetakse kommunaalide ja elektri ja muude maksetega raha veelgi vähemaks. Jaekaubanduses on ees nutikuse aastad, kuidas selles olukorras toime tulla. Suurte keskuste laienemise aastad saavad õige varsti läbi. Me oleme küll kõik väga informeeritud, aga me oleme siin Eestis väiksed. Häid IT lahendusi on meie kliendi jaoks ääretult raske käiku lasta just meie turu väiksuse tõttu. Selver on veebipoena pika kogemusega, ma arvan, et suur tegija peolaua tellimuse täitjana. See on üks tulevikusuund kindlasti.

Maxima Eesti finantsjuht Sergejs Millers: ei ole enam võimalik nii kergesti saada kinnitusi uutele investeeringutele. Tuleb päevakorrale efektiivus ja ka personali teema. Küsimus, kust on võimalik kokkuhoidu saada. Eestis on võlakoormus õnneks madal. Kui vaadata numbreid, siis aasta pärast muutub pilt keerulisemaks. Minu arvamus, et toimub võitlus 10% käibe eest. Kes saab paremini selle ülesandega hakkama, sellest sõltub kõik.

Inchape Motors Eesti ja Soome jaemüügi juht Jaanus Simson: kuni juulini oli uute autode müüginumber +24%, august ja september on jäänud samale tasemele võrreldes eelmise aastaga. Tarbesõidukite müük on sügisel kukkunud 20% võrreldes eelmise aasta tasemega. Saame siis teada, kas teised valdkonnad järgivad nüüd sama trendi. Kui nii, siis on ees rasked ajad. Miks on Mazda turuosa kukkunud? Vaadake euro ja jeeni kurssi! Meil ei ole mingit võimalust, kui kurss on langenud 40%. Samas ei ole see meie mõjutada.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757