SEB: ostlemine välismaal suurenes oluliselt

Tarbijad teevad üha rohkem sisseoste välismaal – statistika näitab jätkuvalt maksekaarditehingute arvu ja väärtuse kasvu välismaal, sh internetis.

SEB Balti leibkondade majandusanalüüsi põhjal on sellel aastal kasvanud enam just leedulaste kaardimaksed välismaal, mis on kasvanud 44 protsenti võrreldes aastataguse ajaga. Lätis ja Eestis väljastatud maksekaartidega välisriikides tehtud tehingute arv on sellel aastal kasvanud vastavalt 19,8 ja 11 protsenti.
 
2012. aasta esimeses pooles ulatus Lätis väljastatud maksekaartidega välismaal tehtud ostude käive 375,6 miljoni euroni (kasv 28 protsenti), samas, kui eestlased kulutasid välisriikides 261,3 miljonit eurot (kasv 20 protsenti), leedukate vastav summa oli 243,3 miljonit eurot (kasv 25 protsenti).
 
"Välisriikides ostlemise järjest suurenev tendents on tingitud nii suurenenud reisimisest kui ka internetipoodide populaarsuse kasvust. Internet ja maksekaardid on loonud uue võimaluse välisriikidest ostmiseks nendele inimestele, kes ei reisi. Samas kasutavad Läti kaardivaldajad kaarte sagedamini suurte ostude jaoks välisriikidest, ületades selles nii leedulasi kui eestlasi. Lätis on ostu summa keskmine väärtus 69 protsenti kõrgem kui Leedus ja ligi kaks korda kõrgem kui Eestis," ütles SEB Läti sotsiaalmajanduse ekspert Edmund Rudzitis.
"Eesti kaupmees peab silmas pidama, et tema konkurendiks ei ole enam ainult läheduses asuv teine pood või ostukeskus, vaid samu kaupu pakkuvad kaupmehed üle maailma, kusjuures ostu sooritamiseks pole kliendil vaja isegi kodust lahkuda," ütles SEB Eesti eraisikute suuna arendusjuht Triin Messimas.
Täismahus Balti leibkondade majandusanalüüsi saate inglise keeles lugeda SIIN 

Osale arutelus

  • Annika Matson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara