Selveri nõrk kasum tõi Kaubamajale pettumuse

Tallinna börsil kolmanda kvartali tulemuste avalikustamise hooaega alustas negatiivse noodiga Tallinna Kaubamaja, mille puhaskasum oli selgelt alla analüütikute ootuste.

Kolmandas kvartalis kukkus Kaubamaja puhaskasum aastatagusega võrreldes 7,3%, 7,7 miljonilt 7,1 miljoni euroni. Langus tuli supermarketite divisjonist, kus kasum kukkus 25%, 5,1 miljonilt 3,8 miljonini. Jättes jalatsikaubanduse välja, siis ülejäänud harud suutsid kasuminumbreid kasvatada.

LHV ootas puhaskasumiks 8,8 miljonit eurot ehk 14% kasvu. Swedbanki analüüsimeeskond prognoosis kasumi kahanemist 2% võrra, 7,5 miljoni euroni.

Kaubamaja kontsern teatas juba varasemalt 4,6% võrra kasvanud kolmanda kvartali käibest, 115,5 miljoni euroni.

Supermarketite segmendi käesoleva aasta esimese 9 kuu kasumi kujunemisele, võrrelduna aasta varasemaga, on avaldanud mõju suurenenud amortisatsioonikulu ning tegevuskulud, mille taga on eelmisel aastal renoveeritud neli kauplust.

Kolmandas kvartalis oli kaubamajade ärisegmendi müügitulu 20,2 miljonit eurot, kasvades 6,8%. Puhaskasumina teeniti 0,5 miljonit, mis on 7,7% kõrgem, kui aasta tagasi.

Kolmandas kvartalis mõjus Kaubamaja tulemusele ebasoodsalt suvine Tallinna linna liikluskorralduse ajutine muudatus Tallinna müügimaja äärsel tänaval. Müügitulu mõjutasid kolmandas kvartalis renoveerimistööd Tartu müügimajas, kus augustis avati endise Spordimaailma pinnal Naiste Kingamaailm ja septembrikuu jooksul toimus laiendus Ilu- ja Naistemaailmas.

Autokaubanduse müügitulu kasvas kolmandas kvartalis 70,5%, 9,0 miljoni euroni. Selles puhaskasumina teeniti 0,6 miljonit. Lisaks avalikustas firma ka Viking Motorsi ostuhinna, milleks kujunes 1,32 miljonit eurot.

Jalatsimüügi käive küündis kolmandas kvartalis 3,8 miljoni euroni ning tegevusest kasumit ega kahjumit ei teenitud.

Kinnisvarasegmendi käive oli kolmandas kvartalis 0,7 miljonit, kasvades 1,7%. III kvartali puhaskasum oli 2,2 miljonit eurot, mis on 2011. aasta III kvartali puhaskasumist 0,5 miljoni euro võrra parem tulemus.

Osale arutelus

  • Fredy-Edwin Esse

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara