Mart Mägi: noortest vaid pangatöötajad ostavad kohe uue auto 

Tavaliselt ostavad uue auto alles keskealised ehk inimesed vanuses 45 aastat ja enam. Nooremad eelistavad pigem kasutatud autot. Samas pangas või kindlustuse alal töötavad noored ostavad uue auto väga varakult.

"Uue auto ostab tegelikult keskeast alates olev inimene. Kasutatud auto ostab pigem noorem inimene. Ma ei räägi siin noortest pankuritest ja kindlustusinimestest, neid me näeme neid siin juba varajases staadiumis. Meid huvitab pikemas perpektiivis aga nooremate inimeste tarbimisharjumused ja nende muutumine,” märkis Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi ja lisas, et autmüüjaid huvitab väga ka statistika ja prognoosid tööpuuduse ning palgatasemete kohta.

”Kui tööpuudus jätkuvalt langeb ja samal ajal on tulemas palgakasv, siis meil on selge ootus, et erasektor tuleb jälle autosid ostma. Jutt käib küll pigem sellest, et vahetatakse vana auto uue vastu. Kui auto satub vanuseklassi, kus kulud kasvavad nii suureks, et on mõistlik soetada uus auto. Eestis on autode arv elaniku kohta küll suhteliselt kõrge, aga Euroopa tasemeni on veel minna," kommenteeris Mägi. 

Ka Mägi kinnitas, et et tulevaks aastaks on neil ootus, et erasektor hakkab ikkagi vaikselt rohkem tarbima. Amserv loodab tuleval aastal Eestis müüa 23 000 sõiduautot ja väikekaubikuid (ca 2000). Lätis plaanitakse tuleval aastal müüa 2500 kaubikut ja 14 000 sõiduautot. "Sel aastal on eelarvestamise protsess raskem kui mullu. Ootused turu osas on keerulisemad kui varasematel aastatel,” lisas Mägi. "Ootame, et järgmisel aastal hakkavad tarbima väiksemad ettevõtted ja eraisikud. Meid mõjutab kõige rohkem see, mis toimub tarbijate usalduse, tööpuuduse ja palkadega. Kui see on positiivne, paraneme ka meie positiivses suunas,” lausus autoettevõtte juht. 

Euroopa turg on hetkel ülitihedas konkurentsis, sest tarbijatel on palju eelistusi. Sealhulgas löövad välja ka rahvuslikud eelistused ning pilt Euroopas on palju kirjum kui näiteks Brasiilias. Amserv plaanib tänavuseks aastaks käibe kasvuks 30 mln eurot. 75% käibest moodustab automüük, 25% moodustavad varuosad ja järelteenindus. ”Samas aga 75% meie marginaalist tuleb hooldusest, kuid hooldus ilma müügita pole midagi,” märkis Mägi.

Osale arutelus

  • Kaisa Gabral

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara