Autor: Maarit Eerme • 6. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maxima: 2013 on kliendikaardi aasta

Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe rääkis turunduskonverentsil Wazzap?, et tuleval aastal tahetakse enda kaardi tähtsust suurendada.

2013 aasta on kliendikaardi aasta, sest nüüdseks on kõikidel toidukapluste kettidel enda kliendikaart ja kõik soovivad saada endale rohkem püsikliente ja selle nimel töö käib. Sellel aastal kasutasid kliendid enim ning leidsid enim kasu olevat just Maxima kliendikaardil. Nielseni uuringu kohaselt tervelt 44%.

Lehtmae märkis, et hetkel räägivad  kõik toidukauplused ainult hinnast, nagu muid eeliseid nende ketil polekski. Oodata on veel seda, et Stockmann tuleb ja ütleb, et meil on parimad hinnad turul. Samuti kliendid jälgivad hindu ja häid pakkumisi, sest kettide vaheline hinnasõda soodustab seda. Tuleval aastal ootavad kliendid pakkumisi just nende armastatuimatele brändidele ning on kvaliteedi osas tunduvalt nõudlikumad, kui sellel aastal.

Maxima 2013 aasta turundusplaan on stabiilne, kuid eesmärk on sihtida täpsemini. Vastu tuleks võtta ratsionaalseid otsuseid ning keskenduda pikaajalistele tegevustele. Erinevaid turundustegevusi peaks tegema suuremalt. Tuleval aastal tahab Maxima Lehtmäe hinnangul keskenduda kvaliteedi tõstmisele,

Tundub, et jaekaubanduse suurim mure on see, et turunduskampaaniaid tehakse ettevõttest ja juhtkonnast eraldiseisvana, kuid peaks tegema ühtsena et firma eesmärke ellu viia. Turunduses ei juhtu midagi kiiresti ja tuleb olla järjekindel. Sellest johtuvalt tuleks jälgida plaani ja mitte iga väiksema asjaga kaasa minna, mis tekitab elevust. Ärge muutke pidevalt enda ütlusi, sest lõpuks ei saa kliendid aru mida te öelda tahtsite.

Lehtmäe hinnangul kasvab 2013. aastal jaekaubanduse käive 5,8. Väikesed lähikauplustel on käibekasv 4% ning supermarketitel on kasv kaks korda suurem. Klientide poolt ostuhullust ei tule ning tarbimine on stabiilne. Kindlasti tõusvas trendis on elektroonika, mille käibekasvu on kindlasti näha just tahvelarvutite osas.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757