E-tšekk, kui kliendile pakutav lisaväärtus 

Nixor EE ASi tegevjuht Imre Reinson ütles, et e-tšekk on klientidele pakutav lisaväärtus, mis lähtub ettevõtte lojaalsusprogrammist.

Kaubandus.ee uuris Nixorilt, kuidas nad arendasid enda e-tšeki keskkonda ning uuiris Euronicsi e-tšeki süsteem kogemust.

Nixor EE ASi tegevjuht Imre Reinson selgitab, et elektroonilise ostutšeki lahendusi on kasutusel olnud mitmeid aastaid nii meil kui mujal maailmas. Elektroonilisi ostutšekke on kasutatud juba aastaid jaekaupluste poolt, kus nt kassade kontroll-lint on elektrooniline.

Raamatupidamise algdokumendid tuleb säilitada seitse aastat pärast majandusaasta lõppu ja sellest tulenevalt on arvutitel põhinevad kassasüsteemid kõikidel kaupmeestel ostutšekke elektrooniliselt salvestanud. „Täna räägime sellest kuidas ostutšekk teha operatiivselt ja mugavalt kättesaadavaks ning seda ainult piiratud mahus kindlatele isikutele,“ lisab Reinson.

Nixor on seisukohal, et ostuinfo elektrooniliselt kättesaadavaks tegemine on kaupmehe poolt loodav lisaväärtus oma lojaalsetele klientidele. Sellel põhimõttel arendati ka NixPOS kassasüsteemi täiendav funktsionaalsus, mis võimaldab kliendile ostutšeki saata tema poolt soovitud e-posti aadressile ning kassas paberikulu vähendada. Vajadusel võib iga klient siiski ostutšeki ka kassast saada.

Euronics kasutab täna loodud e-ostutšekki süsteemi ainult püsiklientidele. Püsikliendiks saab registreerida ennast kaupluses ja kodulehel. „Püsiklientidel on võimalus näha enda ostuajalugu ja võimalus säilitada oma ostutšekke ning taotleda pdf-ina ostetud toote kasutusjuhendit (juhuks kui kauplusest kaasa pandud juhend on mõne aja möödudes kodus kadunud aga tekib vajadus kasutusjuhendi järele),“ sõnas Euronicsi turundusjuht Kaili Nikkinen.

Nikkinen lisab, et e-poest tehtud ostude arved on juba klientidele elektroonselt saadetud 10 aastat. Uus e-poe platvorm on juba kasutusel ja seal on püsikliendil võimalik näha oma hiljutist ostuajalugu.

Reinson kiidab Euronicsi poolt tehtud lahendust, millega vabastatakse klient tšeki säilitamisest, on tema arvates väga õige ja loogiline tee. "Just garantiikaupade puhul on oluline, et garantii kehtivuse kontrolliks ei pea tarbijat koormama pabertšeki säilitamisega. On mugav kui tarbija saab infot enda seadme garantii kehtivuse kohta kodust lahkumata ning lisaks leiab veel vajaliku info remondi teostajate kohta," kommenteeris Reinson

Nixor osales 2010 aastal tehnoloogia töörühmas, mis selgitas tsentraalse üle-eestilise e-kviitungi süsteemi loomise tehnilisi võimalusi. Sel ajal jõuti tehnoloogia töörühmas esmaste tehniliste tingimuste kaardistamiseni. Sama teema äripoole töörühmas selgus, et ei ole piisavalt huvitatud osapooli, kes sellise investeeringu ning jätkuva ekspluatatsioonikulu kataks.

Sellest johtuvalt nägi Nixor, et e-tšeki võimaldamine on kliendikohane küsimus ning iga kaupmees soovib seda erinevalt teostada, et pakkuda just enda lojaalsusprogrammiga sobiv kooslus. Arvan ka täna, et e-tšekk on pigem iga kaupmehe poolt pakutav lisaväärtus oma tarbijale ning suure keskse andmebaasi loomine, mis sisaldab kõikide kaupmeeste kõikide klientide ostutšekke ei ole väga vajalik.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara