Autor: Maarit Eerme • 12. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubamaja: kingid on praktilised ja läbimõeldud

Kaubamajas jõulumüügi ajal tehtud ostud näitavad, et tänavused jõulukingid on hästi läbimõeldud, eelkõige praktilised ja valitud konkreetset kingisaajat silmas pidades.

„Trend liigub selles suunas, et emotsionaalseid jõuluoste tehakse järjest vähem ja ei võeta suurest supermarketist kaasa ükskõik mida, vaid kingid on põhjalikumalt läbimõeldud,“ rääkis Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov. „Võrreldes paari aasta tagusega ei ole soodne hind enam ainsaks  ostuargumendiks. Täna otsitakse praktilist või väga erilist kinki konkreetsele inimesele mõeldes ja järjest olulisemaks on seejuures saanud kingi kvaliteet.“

„Kõige enam kulutatakse jõuluperioodil kokkuvõttes laste kinkidele, mis on tingitud ilmselt ka sellest, et lastele tehakse jõulude ajal ikka rohkem kui üks-kaks kingitust,“ märkis Anne-Liis Ostov.

Tallinna ja Tartu Kaubamajas on populaarsemateks jõulukinkideks läbi aastate olnud meestel lipsud ja särgid, naistel pesu ja lõhnakomplektid ning laste mänguasjad, samuti küünlad, maiustused ja kosmeetika. 

Anne-Liis Ostovi sõnul ostetakse lastele jõulukingiks endiselt palju traditsioonilisi mänguasju - lauamängud, nukud, pehmed loomad, Legod, Angry Birds, teadus-, looduse- ja kriminalistikavaldkonna uurimisvahendid, juhitavad autod ja palju muud.

„Täiskasvanute puhul panustatakse tänavu pigem praktilistele kingitustele,“ rääkis Anne-Liis Ostov. „Ja nagu ikka, püütakse naisterahvaid ka millegi erilisega üllatada, olgu see siis eksklusiivne ilutoodete komplekt või  ehe.“

„Suure osa iga-aastasest jõulumüügist moodustavad ka sõpradele, kolleegidele või külakostiks mõeldud  kingitused, milleks sobib hästi jõulupärane söök-jook,“ rääkis Anne-Liis Ostov. „Siin on iga-aastaseks kingihitiks  aromaatne ja ilusas pakendis tee, meepurk või piparkoogid. Samuti tellivad paljud ettevõtted koostööpartneritele jõulukorve.“

Tallinna Kaubamaja kontserni 2011. aasta käive oli 436 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757