Tooraine kallinemine ja Aasia nõudlus tõstab konjaki hinda

Konjaki tooraine hinnatõus ning Aasia turgude suur konjakinõudlus toob kaasa konjaki ja brändi kallinemise.

“Konjakiturgu survestab viimaste aastate kesine viinamarjasaak ning samal ajal on Aasia turge, eriti Hiinat vallanud tõeline konjakibuum. Seetõttu valitseb konjaki tooraine eaux de vie nimel tõsine konkurents, mis toob turul kaasa lõpptoodangu hinnatõusu,“ kommenteeris Altia Eesti AS juhatuse liige Kristel Mets ettevõtte teates.

Konjaki valmistamiseks vajalik eaux de vie on valge konjakipiiritus, mida saadakse veini tegemisel ning selle järgneval destilleerimisel. Konjakipiirituse hind ongi Prantsusmaal kiirelt tõusnud, näiteks VS konjakite puhul kuni kolmekordistunud, mis mõjutab omakorda konjakite ja brändide hindu.

Vähemalt kaks aastat vaadis seisnud VS (very special) konjaki hind kallineb Eestis eeldatavasti ühe euro ringis 0,7-liitrise pudeli kohta. VS-i valmimine on kõige kiirem, seda jõutakse vajadusel juurde valmistada ning Aasial ei ole suurt mõju VS-i hinnale.

Vähemalt neli aastat vaadis valminud VSOP (very superior old pale) hinda mõjutab toorainenappus ning Aasia nõudlus kõige rohkem. Võib prognoosida, et 0,7-liitrise VSOP konjaki hind suureneb kaupluses umbes kolm kuni viis eurot.

Vähemalt 6, kuid keskmiselt 20 aastat valmiv XO (extra old) konjak on nõutud kaup Hiinas, kuid Eestis on hinnatõus arvatavasti tuntav alles aasta-paari pärast, kuna XO-d tarbitakse vähe ning seda leidub maaletoojate ja kaupluste ladudes eeldatavasti vana hinnaga veel küllaldaselt.

IWSR-i (International Wine and Spirit Research) 2011. aasta andmete põhjal tarbiti Eestis VS konjakit 124 000, VSOP-d 137 000 ja XO-d 4500 liitrit.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Rahva Raamat otsib HULGIMÜÜGI TURUNDUSJUHTI

Rahva Raamat AS

02. märts 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara