Jaemüügile andsid hoo toidukaubad

Jaekaubandusettevõtete jaemüük kasvas eelmise aasta novembris aasta varasema novembriga võrreldes püsivhindades 6%. Toidukauplustes suurenes jaemüük 5%.

Statistikaamet teatab, et 2012. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 357,2 miljonit eurot. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused ligi poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine novembris. Kui oktoobris oli toidukaupade aastane hinnatõus 6,3%, siis novembris 5,8%.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2011. aasta novembriga võrreldes 5%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid jaemüük posti või interneti teel ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide jaemüük oli väiksem kui 2011. aasta novembris. Käibe kasv oli suurim apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus jaemüük kasvas aastases võrdluses 16%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas jätkuvalt mõju varasema aasta madal võrdlusbaas.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2011. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 9%. Hoolimata kõrgetest hindades on mootorikütuse jaemüük püsinud septembrist novembrini stabiilselt 8–9% piires.

Võrreldes 2012. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük eelmise kuuga võrreldes poole protsendi võrra. 2012. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 7%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 445,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2011. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 6%.

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara