Turu elavnemine aitab ehitajatel kahjumeid vähendada

Elavnemine ehitusturul on turgutanud kõikide suuremate ehitusmaterjalide müüjate müügitulu ja annab neile lootust, et tänavu õnnestub eelmiste aastate kahjumt vähendada.

Ehituse ABC kaubamärgi all opereeriva ASi Optimera Estonia müügidirektori Sven Vesiku kinnitusel on käive ja kasum võrreldes eelmise aastaga kasvanud nii äri- kui ka jaeklientide puhul. "Ärikliente iseloomustab riiklike tellimuste väga suur osakaal. Sellest tulenevalt küsivad ehitajad ehitusmaterjalide ostmisel pikemaid maksetähtaegu, samas maksekäitumine ei ole halvenenud," ütles Vesik. "Jaeklienti iseloomustab orienteeritus renoveerimisele ja energiasäästule," lisas ta.

Tartus registreeritud ASi Decora juhataja Eike Tubli-Müüri andmeil on neil käive tänavu kasvanud umbes viiendiku võrra. "Eelmise aastaga võrreldes on olukord meie jaoks muutunud natuke stabiilsemaks," lausus ta. "Oleme turuosa kasvatanud eelkõige tänu sellele, et avasime eelmisel aastal uued kauplused Põltsamaal ja Jõgeval," märkis ta.

Samas leidis Tubli-Müür, et ehitusturg Eestis on jätkuvalt ebastabiilne ja seetõttu on ehitusmaterjalide müüjate seas tunda kerget rapsimist võitluses turuosa pärast. "Kui keegi konkurentidest väidab, et on hetkel olukorraga rahul ja et neil läheb väga hästi, siis pigem on tegemist väikese liialdusega," lisas ta.

Bauhof puges eramajaomanike ning suvitajate külje alla. Kaupluste arvu ja käibe poolest Eesti suurima ehitusmaterjalide müüja ASi Bauhof Group turundusdirektor Britte Maidra peab tänavust aastat siiski väga heaks.

“Juba seetõttu, et avasime sellel aastal kaks uut ja laiendatud kaubavalikuga Bauhofi kauplust – märtsis Laagris ja novembris Keilas,” märkis ta. “Mõlemad kauplused on meie jaoks väga olulistes piirkondades, kuna Bauhofi Aiaparadiis pakub aiahooajal laia valikut just eramajade ja suvekodude omanikele. Ehkki inimesed oma tarbimisharjumustes on võrreldes buumiajaga tagasihoidlikumad, on kodu ja selle heakord neile siiski oluline ja taas ollakse valmis sellesse investeerima. Tõsi, tarbijad on muutunud teadlikumaks ning kvaliteet on neile sageli olulisem kui väga madal hind.”

Maidra hinnangul on konkurents ehitusmaterjalide müüjate vahel jätkuvalt tihe. “Turg on piiratud ja väike ning selle kinnituseks on värske uudis, et Rautakesko sulges oma kaupluse Tallinnas Lasnamäel,” lisas ta.

Väiksemad kauplused on oma aja ära elanud ja suletakse. K-Rauta kaubamärgi all tegutsev AS Rautakesko sulges selle nädala esmaspäeval oma vanima ja pinnalt väikseima kaupluse Lasnamäel. “Tegime seda selleks, et olla efektiivsemad,” põhjendas Rautakesko tegevjuht Alo Ivask. “Kaubandusketi loogika on ikka selles, et tõhus on juhtida kauplusi, mis on suuruselt ja sortimendilt sarnased – nii nagu meil Tallinnas on kauplused Tondil ja Haaberstis. Lasnamäe kauplus oli auga oma aja lihtsalt ära elanud,” selgitas ta.

Ivaski hinnangul on see aasta olnud neile parem kui eelmine ning firma on suutnud kasvatada käivet ja vähendada kahjumit. “Praegu kasutada olevate andmete põhjal võib ka öelda, et oleme suutnud sellel aastal oma turuosa kasvatada,” rääkis ta. “Aga eks positsioone püüavad kõik parandada – vaadake kas või seda, kui palju tehakse sel aastal meie sektoris reklaami,” lisas Ivask.

Ehitusmaterjalide müügiketid ei kavatse eeloleval aastal laieneda, kuid mitu neist ei välista seda võib-olla kaugemas tulevikus. “Täpsemaid plaane tulevaste kauplustega seoses praegu veel ei avalikusta, kuid lähema kolme aasta investeeringute maht Eestis on ligi seitse miljonit eurot,” rääkis Maidra Bauhofi tulevikuplaanidest.

 

Osale arutelus

  • Kristi Malmberg, Väinu Rozental

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara