Autor: Marta Jaakson • 7. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: hinnaga eksimine ei ole tahtlik

Tarbijakaitseamet teatas täna, et kauplused eksivad hindadega aina enam tarbija kasuks. Hinnaeksimused ei ole ettevõttele kulukad, ent suurim kahju on kliendi usalduse kaotus, tõdevad kaupmehed.

Rimi Eesti Food AS kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats selgitas, et sellised eksimused ei ole tahtlikud. „Kui hind kassas ei vasta hinnale saalis, siis on klient saanud ebameeldiva kogemuse ja seda ei saa endale ükski kauplus lubada, konkurents on väga karm,“ ütles Bats.

Bats selgitas, et märkimisväärset kahju või kasu hinnaeksimused kaasa ei too, ent mingil määral mõjutavad need ettevõtet ikka. Ta kinnitas, et müüjad hinnavahet kinni maksma ei pea.

Küsimusele, mis saab siis, kui kassas on avastatud hinnaeksimus kliendi kasuks, vastas Bats: „Mis ikka saab, klient läheb ilmselt üsna õnnelikuna välja.“ Ta kinnitas, et kliendid enamasti ei ütle, kui eksimus on nende kasuks. Bats teatas, et kuna kliendirahulolu on Rimi jaoks oluline, siis eksimuse korral hinnavahe kliendile hüvitatakse.

Selver ASi avalike suhete juht Annika Vilu kinnitas samuti, et eksimine annab käibes tunda väga vähe, sest enamasti on tegu üksikjuhtudega. Oluliselt suuremaks peab Vilu mainekahju - vale hinna puhul võib kauplus kliendi usalduse kaotada.

Vilu nentis, et nad teevad omalt poolt kõik, et hinnaerinevusi müügisaalis ja kassas ei oleks. „Paraku on tegu käsitööga ja seni, kuni hinnasildid pole elektroonilised, võib eksimusi ette tulla,“ ütles Vilu.

Tarbijakaitseamet teatas täna, et detsembris läbi viidud hinnakontrolli tulemusena tuvastati rikkumine 30 kaupluses. Eksimuste osakaal kasvas võrreldes eelmise aastaga seitse protsenti. Tarbijakaitseameti teatel eksisid kaupmehed erinevalt varasemast rohkem tarbija kasuks. Kaupade saalihind osutus kassas tarbija jaoks kallimaks 16, odavamaks 30 juhul.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ennustas edu kaupmeestele, kes teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757