Detsembris tegid hinda lihatooted ja köögiviljad

Lõppenud detsembris andis tarbijahinnaindeksi tõusule hoogu kallinenud toit - eelkõige lihatooted ja köögiviljad.

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2012. aasta detsembris võrreldes novembriga -0,1% ja võrreldes 2011. aasta detsembriga 3,5%, teatab statistikaamet. Kaubad olid 2011. aasta detsembriga võrreldes 3,1% ja teenused 4,1% kallimad.

Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on 2011. aasta detsembriga võrreldes tõusnud 6,0% ja mittereguleeritavad hinnad 2,6%.

2012. aasta detsembris võrreldes varasema aasta detsembriga mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toit, mis andis kogutõusust ligi 40%. Sellest omakorda ligi kolmandiku andsid aastataguse ajaga võrreldes 7,6% kallinenud liha ja lihatooted ning viiendiku 15% kallinenud köögivili.

Eluasemekulutused andsid kogutõusust kolmandiku, millest omakorda poole andis aastataguse ajaga võrreldes 11,3% kallinenud soojusenergia.

Alkohoolsed joogid ja tubakas kallinesid 5,6%, mis andis indeksi kogutõusust kaheksandiku.

Mootorikütus oli 2012. aasta detsembris 2,4% kallim kui aasta varem. Aastataguse ajaga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud munad (40%) ja muu puuvili (22%) ning odavnenud tangained (8,3%) ja kohv (7,5%). Tarbijahinnaindeksi muutus jäi viimati alla 3,5% 2010. aasta augustis, mil ta oli 2,9%.

Novembriga võrreldes mõjutas detsembris tarbijahinnaindeksit peamiselt kangete alkohoolsete jookide soodusmüügid (mille tagajärjel odavnes see kaubagrupp 3,9%), mootorikütuse odavnemine 1,3% ja lennukipiletite kallinemine 15,6%. Enim kallinesid kuuga viinamarjad (22%) ja värske kurk (30%) ning odavnesid mandariinid (14%).

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara