Autor: Indrek Kald • 17. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Swedbank autoturu osas müüjaist pessimistlikum

Automüük Eestis tänavu ei suurene või teeb väga mõõduka kasvu, usub Swedbank. Samas ootavad autopoed kuni kümnendikuni ulatuvat müügilisa.

Mullu registreeriti Eestis 19 426 uut sõiduautot ehk 12% enam kui aasta varem.

Swedbanki ettevõtete autoliisingu osakonna juhataja ja autosektori juhi Marko Kiisa sõnul jääb Eesti autoturu trend ka sel aastal Euroopa omaga vastassuunaliseks. "Müüa 19 000 kuni 20 000 uut sõidukit aastas oleks korrelatsioonis inimeste sissetuleku kasvuga ning seda võiks meie makronäitajaid arvestades pidada mõistlikuks tasemeks," märkis ta.

Buumiaastate automüügi numbritest märksa kõnekam on tema sõnul viimase kümne aasta keskmine, mis ulatub 19 000 uue sõidukini. "2013 on tõenäoliselt aasta, mis seda keskmist taas mõõdukalt ületab," selgitas Kiisa.

Eesti autopark on keskmiselt järjest vanem, lisas ta. "Üha enam inimesi teeb aastaid edasi lükatud otsuse vahetada oma kümme või enam aastat vana sõiduk uue, oluliselt ökonoomsema ja turvalisema vastu välja ning seda võib pidada igati ratsionaalseks," ütles Kiisa. "Samuti on turul jätkuvalt väga häid autode pakkumisi," sõnas ta.

Siiski jääb paljude eelistatud valikuks kasutatud auto, usub pank. Swedbanki eraklientidest eelistas mullu 60% osta just kasutatud sõiduki. Seda ei saa aga öelda äriklientide kohta, kus ülekaalus on selgelt uute sõidukite liisimine. Nii ostavad juriidilised isikud (sh riigiasutused) üle 60% kõikidest Eestis müüdavatest uutest autodest.

"Kui küsida, millise sõiduki endale soetama peaks, siis meie soovitus on: sellise, mida endale lubada suudetakse. Ökonoomne, mitmeaastase garantii ja prognoositavate ülalpidamiskuludega uus sõiduk võib vana auto näilise odavuse seljatada. Seda arusaama on ettevõtetest kliendid ka kinnitanud," selgitas Kiisa.

Euroopa autoturul valitseb vastupidine olukord. "Euroopa autoturul tervikuna oli juba 2012. aasta väga raske, kuna müüdi ligi kümnendiku võrra vähem sõidukeid. Mõningatel väga suurtel turgudel, näiteks Prantsusmaal, oli tegu koguni viimase viieteistkümne aasta kõige väiksema müügiga. Sel aastal müüakse aga kõikide märkide kohaselt veelgi vähem ja see viib tõenäoliselt tootmisvõimsuste edasise vähendamise ehk töökohtade kadumiseni," märkis Swedbanki autoliisingu osakonna juhataja.

Paremini läheb neil Euroopa autotootjail, kelle brändid on tugeva esindatusega USAs ja Aasias. "Just USA ja Hiina on maailma autoturgu vedavad mootorid: Hiina kasvas jõuliselt viimase paari aastaga maailma suurimaks autoturuks ja USA müük oli 2012 viimase viie aasta parim. Kokku kasvab maailma autoturg 2013. aastal erinevatel hinnangutel 2%, küündides umbkaudu 1,3 triljoni dollarini," lisas Kiisa.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757