Ikea teenis 3,2 miljardit eurot

Maailma suurim mööbli jaemüüja Ikea Group teenis mullu 3,2 miljardi eurose puhaskasumi.

Kasum kasvas aastaga kaheksa protsenti. Rootsi kompanii käive kasvas 9,5 protsenti, 27,6 miljardi euroni.

Ettevõte plaanib investeerida 2020. aastaks neli miljardit dollarit taastuvenergiasse, et vähendada kulusid, kuna rahanapid tarbijad muutuvad ühe hinnatundlikumateks, vahendab Bloomberg,

„Kasvatame oma investeeringuid taastuvenergiasse,“ ütles ettevõtte juhatuse esimees Mikael Ohlsson, kes on tagasi astumas ettevõtte 3,5 aastase juhtimise järel. „Vaadates, kui kiiresti me laieneme, siis tõenäoliselt kahekordistame taas investeeringuid pärast 2015. aastat.“

Tuulikute hinnad on mullu juunini kolme aastaga kahanenud 23 protsenti ning päikesepaneelide hinnad on kahe aastaga kukkunud enam kui poole võrra.

Ikea plaanib 2020. aastaks kasutada oma poodides ja allhankijate juures 100% taastuvenergiat. Ettevõttele kuulub 250 000 päikesepaneeli (valdavalt USAs) ja 126 tuulikut Põhja-Euroopas, mis katavad 34 protsenti ettevõtte energiatarbimisest.

Ohlsson ütles, et jaekaupmehel on Euroopas tugeva kasvu võimalused, kuna paljude klientide läheduses ei ole ikka veel Ikea poodi.

Ikea võitis turuosa juurde kõigil turgudel, kuid suurim turuvõit tuli Lõuna-Euroopas, kus majanduskriis on muutnud kliendid tundlikumaks väärtuse suhtes.

„Oleme paaril viimasel aastal näinud väga tugevat arengut USAs, Hiinas, Venemaal, Saksamaal, Poolas ja Soomes,“ ütles ta. „Enesestmõistetavalt on areng Lõuna-Euroopas aeglasem, kuid meil on seal läinud kõige paremini, kui majanduses on halvimad ajad.“

Osale arutelus

  • Romet Kreek

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara