2013. aastal oodatakse müügi kasvu

Äripäeva jaanuari Juhtimise lisas kirjutatakse, et äriettevõtted loodavad häid tulemusi ka tänavu aasta. Mida nende saavutamiseks tehakse?

Äripäev kirjutas möödunud suvel, et eestlaste kindlustunne on suurenenud ja jaemüük seetõttu jõudsalt kasvanud. Kuigi põhjalikke kokkuvõtteid pole 2012. aasta kohta veel jõutud avaldada, kinnitavad ettevõtted, et müüginumbrid olid head.

“Võime öelda, et kasv oli eelmisel aastal märkimisväärne. Võitsime juurde turuosa kõikides Eesti linnades, kus tegutseme,” märkis Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.

Samuti näitas häid tulemusi Balti riikides tegutsev Cherry Media grupp, kes kasvatas käibe läinud aastal ligi kahekordseks.

“Usume, et 2013. aasta on oluline murdepunkt Eesti e-kaubandusele laiemalt ning anname endast parima, et seda eest vedada ja reaalsuseks muuta,” oli Cherry ärijuht Martin Kõiva alanud aasta suhtes lootusrikas.

EMT müügidirektor Indrek Randveer avaldas lootust, et edu toonud toodetega meelitatakse kliente ka tänavu: “2012. aastal kasvas EMT eelkõige mobiilse interneti vallas. 2013. aastal näeme kasvukohana samuti eelkõige mobiilset internetti.”

Edu toob uudne lähenemine

Lainase sõnul ootab Prisma sel aastal häid tulemusi. “Peame tõenäoliseks umbes 10%st kasvu, jättes arvesse võtmata võimalikud uued üksused, mille avame,” lausus ta.

Prisma eelisteks nimetas Lainas uut, ID-kaardil põhinevat püsi kliendiprogrammi, mis pakub tarbijatele Eesti jaekettide seas parimat boonustaset – kliendid võivad ostudelt koguda kuni 5% boonust.

“Ühtlasi on meile kliente toonud programm “Hinnagarantii” ehk hindade püsivalt madalal tasemel hoidmine,” kommenteeris Lainas. Ka see soodustuste süsteem on Eestis ainu laadne.

Lainas tõi välja, et Prisma jaoks on oluline pakkuda head teenindust ja kaubavalikut ning mugavat ostukogemust.

“Meie põhiline turunduskanal on ikkagi kauplus. Kui pood on korras, tulevad ka kliendid. Oleme püüdnud pakkuda paremat valikut, avaramaid vahekäike, madalamat hinnataset ja sõbralikumat teenindust kui konkurentidel. Kuna oleme oma turuosa viimastel aastatel ühena vähestest kasvatanud, siis on see meil ilmselt õnnestunud,” tutvustas Lainas Prisma tegevuspõhimõtteid. Edasi arendatakse püsikliendiprogrammi, lisas ta.

EMT suure trumbina tõi Randveer välja 4G-võrgu. “Avasime Eesti esimese 4G-võrgu juba aastal 2010, samas kui konkurentidest tegi Tele2 seda alles eelmise aasta lõpus ja Elisa polegi 4G-võrku avanud. Kaks aastat oleme tegelenud võrgu väljaarendamisega ning eelmise aasta lõpuks jõudsime olukorrani, kus üle 50% mobiilse internetiga liitujatest valis 4G. Kindlasti jätkub see tendents ka alanud aastal,” rääkis ta.

Cherry töötab selles suunas, et e-kaubandus üldiselt inimeste seas populaarsemaks muutuks. Laienemine ongi plaanis eelkõige just e-kaubanduses veel mitteosalevate inimeste hulgas.

“Vaadates, kui tehnoloogiliselt arenenud on keskmine Eesti tarbija ning kui vähe ta seejuures internetist ostab, on see vaid aja- ja mõne olulise eeltingimuse täitmise küsimus, millal e-kaubanduse buum siin pihta hakkab,” ütles Kõiva.

Ta lisas, et lühikeses perspektiivis kujuneb Cherry suurimaks katsumuseks klienditeeninduse ja logistika kõrgemale tasemele viimine. “Tulla võib nii uusi tooteid kui ka laienemisi, ent praegu on põhirõhk olemasolevate suundade jõudsal arendamisel,” nentis Kõiva.

Tõrgetega peab arvestama

Loomulikult on ettevõtted arvestanud ka raskustega, mis tänavu äritegevust mõjutada võivad.

“Telekommunikatsiooniturul avaldavad suuresti mõju Euroopa Liidu eeskirjad ja kahtlemata puudutavad need ka EMTd. Eelkõige on need seotud rändlusteenuse ehk roaming’uga,” kommenteeris Randveer.

Lainas avaldas arvamust, et hoolimata majanduse arengust peab arvestama sellega, et klient jääb hinnatundlikuks. “Kõige enam ohustab tänavu jaekette aga tööjõupuudus ning seda eelkõige Tallinnas,” sõnas Lainas.

Kõiva pidas suurimaks potentsiaalseks takistuseks ettevõtte enda võimet luua kiiresti tingimused kuni kaks korda suuremateks kaubamahtudeks.

“Sama kehtib klienditoe kohta. Selles mõttes on kindlasti tegu võidujooksuga, kuid usun, et suudame tänu kogemustele konkurentidest mõne sammu ees püsida,” lisas Kõiva.

Osale arutelus

  • Helery Liivik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara