Jaekaubanduse 5 suuremat trendi 2013

Ülemaailmse jaekaupade trendide kajastaja IGD.com ärianalüütik Abi Lawrence pani kokku viis trendi, mis aitavad jaekaupmeestel aastaplaane teha.

Tänavu võib prognoosida kliendilojaalsuse innovatsiooni ning suuremat klientide väärtustamist. Lisaks on oodata, et e-kaupluse ja tavakaupluse vahel tekib sünergia ning kaubamärgid on inimlikumad. Kauplused peavad tegema kliendi nimel rohkem tööd ning digitaalse maailma arenemine peab jõudma ka jaekaubanduse kanalitesse.

1. Parem elu vähesema eest

2013. aastal hoiavad kliendid rohkem raha kokku ning kohandavad enda ostuharjumusi selle järgi. Kliendid soovivad säästa raha tuleviku tarbeks ning seetõttu üritavad enda tarbimisharjumusi ka muuta. Tarbimisharjumustega seoses muutuvad ka ostukanalid, kus oste sooritatakse.

Paljud jaekaupmehed mõtlevad välja võimalusi, kuidas klientide tarbimisharjumusi säilitada, et nad peaksid vähem maksma, misläbi saavutatakse meeldiv kliendi-müüja suhe.

Oodata on innovatiivseid viise kliendilojaalsuse tõstmiseks ning private label-toodete arendamist, et kliendid saaksid paremaid tooteid vähema raha eest.

2. Inimlikumad kaubamärgid

Tarbijate lojaalsus on kaubamärkidega vähenemas ning ettevõtted on võtnud eesmärgiks luua emotsionaalne side ning usaldus tarbijatega. Online- ja sotsiaalmeedia kanalid pakuvad võimalusi, et tarbijatega saavutada pidev kontakt. Samuti soovitakse pakkuda klientidele kohest teenust. Tähele tuleb panna seda, et mida suuremat sidet tarbijaga soovitakse saavutada, seda rohkem tuleb klientidega suhelda ning kliendid seda ka ootavad.

3. Kaupluste digitaliseerimine

Jaeketid investeerivad üha enam poekeskkonna digitaliseerimisse. Hakatakse otsima uusi võimalusi, kuidas ära kasutada klientide nutitelefone ja tahvelarvuteid.

Näiteks on Hollandi päritoluga Ahold muutnud enda kaupluste sildid digitaalseks, klientidele on kauplustes tasuta wifi, QR-koodide abil saab rohkem infot toodete kohta, mobiilimaksevõimalusega iseteeninduskassad jms. Lisaks on loodud Facebooki külg ning veeb mobiilis. Antud ettevõtmise eesmärk on luua side veebipoe ja tavakaupluse vahel.

4. Edukate formaatide tugi

Jaekaupmehed peavad enda kontseptsioonid ja strateegia viima vastavusse kaubanduse erinevate kanalitega. See tähendab seda, et kauplus on esindatud ühtemoodi nii tavapoes, veebis kui ka teistes kanalites. Edukas strateegia on selline, kus ettevõttele on selge, mida klient kuskilt kanalist soovib saada just talle sobival ajahetkel. Pakkumised tuleb muuta lokaalseks.

5. Paindlik täitmine

Tarbijate aeg on muutunud piiratumaks, mistõttu on kliendid ka nõudlikumad, sellepärast peavad jaekaupmehed olema paindlikumad ja rahuldama ostjate soove. Edu tagab see, kui tead, mida põhiklient soovib, sest enam ei tööta kõigile sobivad lahendused.

Tähtis on selgeks saada kliendi vajadused ning sellest lähtuvalt teha ka pakkumine. Lisaks klientide soovide täitmisele mõtlevad jaeketid välja ka erinevaid lahendusi, kuidas kliendid saavad kauba kiiremini kätte.

Klientidel on suured ootused

Sel aastal võib oodata kaubanduse erinevate kanalite strateegiate arendamist ning sellega kaasneb ka digitaalsete vahendite kasutuselevõtt.

Jaekaupmeeste järjest suuremaks väljakutseks on rahuldada üha nõudlikumate poekülastajate vajadusi, pakkudes neile head hinna-kvaliteedi suhet.

Lisaks tegeletakse väga tugevalt klientide lojaalsuse suurendamisega, aga selle nimel tuleb palju tööd teha, et klientidel tekiks taas usaldus.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara