Ross: pereettevõttes ei tõmmata nahka üle kõrvade

Büroomaailma omanik Jüri Ross esineb Gasellikonverentsil ning räägib sellest, kuidas kaubanduses läbi lüüa, olles ise väike pereettevõte.

Jüri Ross lõi 20 aastat tagasi bürootarvete kaupluse Büroomaailm. Nägi, et turul on auk, ning tundis, et suudab selles valdkonnas edukaks saada. Ettevõte kasvas ja siis võttis vabrikus töötava abikaasa pearaamatupidajaks tööle. "Kui ettevõte kasvab, siis on võimalik ka juurde palgata," ütles Ross. Lapsed oli sellel ajal veel väiksed, aga kui kasvasid siis tulid ka Büroomaailma tööle.

Ross möönab, et pereliige on samasugune tööline nagu kõik teised. „Teisiti lihtsalt ei saa, niigi vaadatakse üsna kriitiliselt lähisugulaste tööle palkamist. Seetõttu peab olema ettevaatlik, et teised haavata ei saaks,“ kommenteeris Ross.

„Tuttavaid on kergem tööle võtta, sest on teada, mis taustaga inimene on. Võõra inimese tausta ei tea, ning kui palju tal võlgu on ning mitmes naine järjekorras,“ ütles Ross. Lisades, et kui inimene ei suuda enda perekonda hoida, siis ei pruugi ta ka teiste inimestega läbi saada ehk on kehv psühholoog. „Ma eeldan, et ta vahetab sama kergelt ka töökohta.“

Ross ütleb, et kui sa arvad, et sa ei suuda enda peret tööle rakendada, siis kuidas suudad võõrastega luua kollektiivi, kus on vähem tülisid, suurem produktiivsus ja rohkem efektiivsemad. Kuidas see võimalik on? „Enda pere on sõbralikum, ei ole kadedust ja ei taheta kellelegi paha teha ning nahka üle kõrvade tõmmata,“ kommenteeris Ross.

„Hiljuti lugesin Forbes’ist, et tuleb teha 10 000 töötundi, et saada profiks. Edukas olla, tuleb teha lihtsalt tööd,“ ütles Ross selle kohta kuidas saada edukaks. Teiste oluliste punktidena tõi ta välja armastuse töö vastu ning kaubanduses väga tähtsa asjaolu: asukoha, asukoha, asukoha.

Rossi hinnangul on äri nagu sport. Ei saa piirduda ühes kohas tegutsemisega, kui oled juba tipus. Selles tuli ka hasart laieneda Lätti ja Leetu, kuid nende kauplustega on tarvis veel tööd teha, et need kasumlikuks muutuksid ning investeeringud ennast ära tasuksid.

„Plaanin veel 3 aastat tööd teha, siis annan juhtimise üle,“ ütles Ross. „Tunnen, et jään ettevõtte arengule piduriks ning olen enda vanusega keskmise kliendi vanuse rühmast liiga välja liikunud. Samas jään ma ikka ettevõtte juurde konsultandiks.“

Rossi hinnangul võiks ettevõte kasvada 10 aasta pärast 50 protsenti ehk siis 1,5 – 2 kordseks.

Infotark AS on Büroomaailma kaubamärgi omanik. Büroomaailmal on Eestis 8, Lätis 1 ja Leedus 3 kauplust. 2011. aasta puhaskasum oli 0,85 mln eurot.

Kui soovid kuulda Jüri Rossi rääkimas, 20. veebruaril Gaselli Kongressil, kuidas saada väikest pereettevõttest suureks firmaks, siis registreeri ennast SIIT.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara