Soome kaubanduskeskustel oli hea aasta

Soome kaubanduskeskuste müük kasvas eelmisel aastal 4,3 protsenti ja ulatus 5,5 miljardi euroni.

Seejuures kasvas külastuste arv vaid 3 protsenti, kokku 335 miljonini.

Ühtlasi suureneb ka kaubanduskeskuste roll tööandjana ja nende tegevus mitmekesistub. Üha rohkem siirdub kaubanduskeskustesse avalikke teenuseid, nagu näiteks tervishoiuteenused või raamatukogud.

Ka bürood ja eluasemed liiguvad tänapäeval järjest rohkem kaubanduskeskuste lähikonda, seda eriti pealinna piirkonnas.

Kokku on Soomes 83 kaubanduskeskust, kus tegutseb 4000 ettevõtet ja 35 000 töötajat.

Majandusanalüütik Maris Lauri teatel kasvas kogu Eesti jaekaubandus eelmisel aastal keskmiselt 8,3%, mis on oluliselt enam kui 2011. aasta 5,5%. "Siiski tuleb kindlasti osutada sellele, et aasta viimastel kuudel vajus kasv 5,1%ni. Suure tõenäosusega väheneb jaekasv vähemalt aasta I pooles veelgi. Langusnumbrid on tõenäolised mootorsõidukite müügiga seotud valdkondades, kuid ka kestvuskaupade müügis," kirjutas Lauri 6. veebruaril.

Osale arutelus

  • Anu Jõgi

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik!

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara