Autor: Alyona Stadnik • 15. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prisma käive kasvas viiendiku

Prisma Peremarketi käive oli eelmisel aastal 178 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes pea 20% võrra. Tänavu plaanib ettevõte teenida 200 miljonit eurot käivet.

Prisma tegevdirektor Janne Lihavainen tõdes, et ettevõttel oli Eesti turul kõige suurem kasvuprotsent, kasvu üks pool tuli juurde uue kaupluse avanemisest Tartus. „Kui küsida, kas see kasvuprotsent on palju või vähe, võib öelda, et on rahuldav, kui võrrelda näiteks rahvusvaheliste standardidega,“ kommenteeris Lihavainen.

Ettevõtte teenis mullu 2,7 miljonit euro kasumit. Lihavaineni sõnul ei olnud küsimus selles, kas teenitakse kasumit või mitte. „Meie eesmärk oli kasvada,“ tõdes ta. 

Prisma eesmärk on oma tulemused kahekordistada, aga selleni on veel aega, tänavu plaanib poekett teenida 200 miljonit eurot käivet.

Prisma kaupluste kliendiarvud kerkisid aastaga 10% võrra. Klientide arvud kasvasid ka Tallinna Prismades, kus aastaga kerkisid kliendiostud 5% võrra.“Kuid lisaks kliendiarvudele on kasvanud ka keskmised ostud, ületades kohati isegi 2008. aastat, mis siiani on olnud meie rekordaasta. Eriti suured olid kliendiostud jõulude eel, kui olime turule toonud oma püsikliendiprogrammi Prisma Konto,“ sõnas Lihavainen.

Lihavainen tõdes, et toiduainete käibemaks on suur, ning tõi näiteks Soome, kus hakatakse käibemaksuseadust muutma. Siiski ei ole Prisma eesmärk tema sõnul survestada Eesti valitsust käibemaksu alandama. Eesmärk on, et kui käib arutelu käibemaksu üle, siis arvestatakse kõikide argumentide ning faktidega. „Eesmärk on tuua välja valukohti, miks on toiduained kallid,“ sõnas Lihavainen.

Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas märkis, et jaekettide poliitika on erinev. Prisma saab hinnaga allapoole tulla kasumi arvel.

Lihavainen märkis, et Prismal on kindlasti eesmärk avada ka uusi poode. Kas ka tänavu tuleb mõni uus pood? "Loodan," lausus Lihavainen. "Läbirääkimisi sellel teemal käib ja kui tuleb midagi kindlat, siis sellest räägitakse."

Tallinnas näeb Prisma potentsiaali näiteks Pirita suunal, samuti on huvitav paik Põhja-Tallinn ning piirkond Viru hotellist Laagrini. „Seal on võimalus teenida, palju elanikke ning tihe liiklus,“ põhjendas ta. Põhjus, miks ei ole sinna veel kauplusi tehtud, on selles, et pole leitud head krunti. „Kui on mõni krunt, siis on selle hind liiga kõrge ja siis ei saa enam Prisma pidada kinni lubadusest, et meil on püsivalt soodsad hinnad,“ lausus Lihavainen.

Lihavainen märkis, et ei tohi unustada ka efektiivsust. „Peab vaatama, et nägu on kliendi poole, mitte konkurendi poole,“ nentis ta.

Prisma usub, et mingi aeg tuleb jaeturul kindlasti ka üleostmisi. „Ma ei usu, et siia tuleb uus jaekett,“ märkis Lainas. Prismale ei ole viimastel aastatel ettepanekut üleostmiseks tehtud.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757