Autor: Maarit Eerme • 19. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: omamärgitoodete madal kvaliteet on müüt

Rimi Eesti ostudirektor Vaido Padumäe kinnitas, et omamärgitoodete madala kvaliteedi kuvand on jaekettide enda süü, sest arendamist on alustatud kõige madalamast hinnasegmendist.

Eestis moodustab omamärgitoodete ehk private labeli osakaal ligikaudu 10% kõigist müüdud toidukaupadest ning Rimi Eesti kauplustes ulatub omamärgitoodete osakaal 15-16%ni. Padumäe sõnul on omamärgitoodete eesmärk luua konkurentsieelis teiste kaubanduskettide ees ja lisas, et maailmas näitab omamärgitoodete osakaal jätkuvalt kasvutrendi.

Omamärgitoodete kvaliteedikuvand on Nielseni uuringule tuginedes Eestis viimastel aastatel oluliselt paranenud – 65% Eesti tarbijatest on veendunud, et omamärgitoodete kvaliteet on vähemalt samal tasemel võrreldes tuntud bränditoodetega.  

Padumäe sõnul on võtmesõnadeks kõigile tootjatele ja tarnijatele, kes soovivad end näha jaekettide püsiva partnerina,  kvaliteet, tarnekindlus ja mahtude garanteerimine. „Meil on Eestis kokku praegu 84 kauplust ja väiksemate tarnijate puhul on kõige sagedasemaks probleemiks asjaolu, et väiketootja või -maaletooja ei suuda garanteerida piisavat tarnemahtu,“ kinnitas Padumäe.  

Padumäe rõhutas, et lõpptulemusena vastutab kliendi ees jaekaupmees, mistõttu on oluline, et kõik tooted, mis kauplustes müügil, vastaksid klientide ootustele ja vajadustele. Tähele panu pöörates just toodete kvaliteeti ja saadavust. „Omamärgitoodete puhul kontrollib toodete kvaliteeti ja tarnekindlust jaekaupmees ning just omamärgitoodete puhul saab kaupmees kliendile antud lubaduste eest ka täielikult vastutada,“ kommenteeris Padumäe.

Rimi kinnitusel säilivad tarbija jaoks omamärgitoodete kõrval ka bränditooted, sest lõpliku valiku teeb tarbija. „Kaasaja jaekaubanduses  on omamärgitoode kõrge kvavliteediga kaup, mis pakub tarbijale parimat hinna-kvaliteedi suhet,“ sõnas Padumäe. 

Omamärgitoodete kvaliteeti ei saa alla ka lasta, kuna Padumäe sõnul aitavad need tooted jaketti kommunikeerida ning tarbijate lojaalsust tugevdada ning see kõik on jaeketile väga tähtis ja hea võimalus olla pidevalt pildil.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757