Swedbank: automüügi kasv Eestis on erand

Jaanuaris kasvas Swedbanki andmetel Eestis  autode müük aasta varasemaga võrreldes +2,5%.

Seda on siiski vähem kui näitab Euroopa statistika (+28%), sest eelmisel aastal ei sisaldanud Euroopa kogustatistika Renault’ numbreid, tänavu näidatakse numbreid aga viimaks õigesti, kommenteeris Swedbanki portfellijuhtimise valdkonnajuht Urmas Simson statistika suurt erinevust.

Euroopa Liidus müüdi jaanuaris 885 000 uut sõiduautot, mis oli 8,7% vähem kui eelmise aasta samal ajal.

Euroopa riike, kus autode müük eelmisel aastal kasvas, oli väga vähe: Taani +15%, Belgia +13%, Suurbritannia +12%, Poola +9%, Austria +4% ja Portugal +1%. Koos Eestiga kasvas 27 riigist autode müük seega vaid seitsmes riigis.

Swedbanki hinnangul tuleb Euroopa autotootjate jaoks 2013. aasta keeruline. Arvestada tuleks, et juba 2012. aastal olid tulemused nõrgad, mistõttu on 2013. aasta langused veelgi valusamad. Neid numbreid vaadates on keeruline uskuda, et 2013. aastal sel turul mingeid olulisi tehinguid autotootjate vahel ei toimu.

 Riigid võivad oma autotööstuse säilimist pidada kui tahes strateegiliseks majandusharuks, aga ühinemised on üha tõenäosemad; ka on võimalik, et üks tegija ostab teiselt selle Euroopa tootmise ära, väidab pank. Ilmselgelt on suureks probleemiks ka tööhõive säilitamine samas mahus. Tänaseks on ju teada vaid maksimaalselt 10 tehase sulgemine, kuid autotehaseid on Euroopas kokku teadaolevalt ca 220-230.

Osale arutelus

  • Romet Kreek

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara