Vautšerimüüja Zizu.ee sattus musta nimekirja ülekoormuse tõttu

Vautšerimüüja Zizu.ee lisati Tarbijakaitseameti "musta nimekirja" kuna ettevõte ei suutnud lahendada tarbijate probleeme ning edastada kaupa tähtaegselt. Zizu.ee sõnul oli probleemiks ülekoormus.

Möödunud nädala lõpus oli Tarbijakaitse Facebooki lehel kirjas alljärgnev tekst: Tähelepanu! Lisasime musta nimekirja vautšerimüüja Hotdeal OÜ (zizu.ee), kuna viimastel nädalatel on meile laekunud väga palju kaebusi, kus tarbijad ei ole saanud kaupa või pole tagastatud kauba eest raha tagasi saanud. Samuti ei lahenda ettevõtja kaebusi ega ole viimastel nädalatel vastanud ühelegi tarbijakaitseameti kirjale.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski selgitas, et 2013. aasta jooksul on ametisse jõudnud üle 30 zizu.ee tegevusega seotud kaevust/pöördumist, mis moodustab üle 90% kogu voucheri portaalidega seotud pöördumisest Tarbijakaitseametile.

Turetski lisas, et antud ettevõte on pidevalt jätnud klientidele tähtajaks vastamata, samuti ei ole tarbijate kaebused alati positiivselt lahendatud, kuigi ettevõtte kodulehel on kirjas „100% raha tagasi garantii“. „Peamise probleemina saab välja tuua tarnete hilinemine (LED lambi pirnid) ja mittekvaliteetsete MP3-mägijate edastamine,“ kommenteeris Turetski. Lisades, et mõlemate toodete müüjaks on Hotdeal OÜ ise, mitte vahendatud kolmandate isikute toodete vouchereid.

„Arvestades eeltoodut lisati ettevõte Tarbijakaitseameti nn „musta nimekirja“, kusjuures hoiatati ka ettevõtet sellest,“ ütles Turetski. „Tänaseks on ettevõte enamiku pooleliolevaid kaebusi lahendanud ja raha tagastanud.“

Zizu.ee tegevjuhi Mihhail Solovjovi sõnul said segadused alguse detsembris, kui nad töötlesid üle 12 000 saadetise. „Detsembris ootasime mahtude kasvu, ning suurendasime ajutist klienditeeninduse mahtu. Kahjuks ei suutnud me reguleerida kõige paremini enda logistikat,“ sõnas Solovjov.

Zizu.ee'le kaupa tarninud logistikapartnerid, olid Solovjovi sõnul detsembri teises pooles ülekoormatud ning osad saadetised ei jõudnud õigel ajal kohale. „Saatsime klientidele teavitusmeili, kus teatasime, et toode hilineb ning pakkusime neile kas raha tagastamist või nad ootavad toote ära.“ Solovjovi sõnul oli ka selliseid kliente, kes ei näinud nende teavitust või ei pööranud sellele tähelepanu ning sealt need probleemid ka alguse saidki.

Solovjov on täheldanud nn “musta nimekirja“ sattumisega arusaamatusi, et mis asi see on ning milliseid takistusi see firma edasiseks tegevuseks teeb. „Siinkohal pean ilmselt tegema Tarbijakaitseameti eest tööd ning selgitama, et „must nimekiri“ on informatiivse iseloomuga“. Solovjovile teeb suuremat muret see, et nende kliendid ja partnerid olid eksitatud. „Meie töö jätkub edasi ning edastame edaspidi ka klientidele pakkumisi,“ ütles Solovjov.

Zizu soovib eelkõige vabandada kõigi klientide ees, kes pole saanud õigel ajal soovitud kauba või kellele pole õigel ajal vastatud. „Õppisime detsembri probleemidest väga palju ning tegime radikaalsed muudatused nii klienditeeninduse – kui ka logistikaosakonnas,“ kinnitas Solovjov. „Meie esmaseks ja tähtsamaks eesmärgiks jääb kliendi rahulolu, teenuste/toodete kvaliteet ning probleemide lahendamise kiirus,“ ütles Solovjov.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik!

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara