Autor: Inga Jakobson • 22. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Noop: oleme stabiilsed langeval turul

Täna majandustulemustega välja tulnud A. Le Coqi juhi Tarmo Noopi sõnul oli tulemus sisuliselt sama, mis mullu. Saku tulemused on veel tulekul, kuid firma juht Margus Kastein tõdes eelmise aasta müügi kasvu.

Kvartali ärikasum oli Tartu õlletootjal 2,3 miljonit eurot ning aasta puhaskasum 13,05 miljonit eurot. "Kumulatiivselt oli tulemus sama nagu 2011. aastal, kui teenisime 12,95 miljoni eurot kasumit," ütles A. Le Coqi juht Tarmo Noop.

Ettevõtte on tema sõnul suutnud olla stabiilne ja seda vaatamata üldisele 4-protsendilisele õlleturu langusele.

Suurt osakaalu A. Le Coqi strateegias mängib eksport, seda nii eelmisel kui ka sel aastal. "Eesti siseselt ei luba turumahud eriti kasvu. Viimastel aastatel on Eesti karastus- ja õllejookide turul näha ühtlast langust," nentis Noop. "Võrreldes tänast olukorda aastaga 2007 on langus olnud ligi 14%, seda kõikides kategooriates, nii karastus- kui õlle- ja siidrijoogid."

Noop märkis, et eelmisel aastal sisenes firma long-drink segmenti klaaspudelitega. "Ka õlletoodangust rääkides toome eelkõige esile klaaspudelites olevaid tooteid. Klaaspakend on kvaliteet, tema kaitsebarjäärid on võrreldes plastikuga täiuslikumad," kirjeldas Noop.

Saku õlletehase juht Margus Kastein ütles, et nad ei saa veel oma eelmise aasta tulemusi avalikustada, aga nende müügikäive kasvas eelmise aastaga 20%. "Meie äri on õlu ja oleme eelkõige õlletootjad, aga aastat 2012 iseloomustab tõus kõikides kategooriates, märkimisväärne kasv siidrite segmendis, long-drink ja energiajookide müügimahud on samuti kasvanud."

Ka Kastein rõhutas ekspordi tähtsust. "Eesti turgu iseloomustab siiski ebakindlus tarbimises. Õlle turg on langenud iga kuu alates juunikuust. Ei usu, et 2013 saab olema väga erinev, parimal juhul tuleb mõõduka kasvuga äri," kommenteeris ta.

Trendidest rääkides ütles Kastein, et kuigi pakendina tähendab pudel paremat kvaliteeti, eelistab suurem osa tarbijatest alumiiniumist purgis müüdavaid õlle- ja siidrijooke.

"Purk osakaal kasvab terves Baltikumis. Tõenäoliselt on see tingitud sellest, et purk on kergem ja seega tarbijale mugavam, eriti taarapunkti tagastamise mõttes," rääkis Kastein. Ta ennustas, et plastikpakendite osakaal õlletööstuses langeb: viimase viie aastaga on see langenud umbes 5% võrra.

"Purgid kasvavad, plekid langevad ja klaaspudelid on tagasi," võttis Saku juht Margus Kastein tulevikunägemuse kokku.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757