Autor: Maarit Eerme • 28. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Walmarti käive 466,1 miljardit dollarit

Eelmisel aastal oli Walmarti käive 466,1 miljardit dollarit, samas jaeketi rahvusvaheline kasv on pidurdunud, kirjutas IGD Retail Analysis.

Walmarti 2012. aasta konsolideeritud müügitulu kasvas võrreldes eelneva perioodiga viis protsenti ning käive oli 466,1 miljardit dollarit. Ettevõtte tegevuskasum kasvas aastaga 4,7 protsenti.

Eelmise aasta lõpus andis Walmartile hea tõuke müügikasvuks Must Reede (Mustaks reedeks nimetatakase USAs tänupühajärgset reedet, mil algab suurte allahindustega jõulumüügihooaeg) ja pühade periood, mis aitas tugevdada USA majanduskasvu. Sellel perioodil suurenes Walmarti USA kaupluste müük 3,9 protsendi võrra.

Viimase aasta jooksul on Walmart keskendunud hinnastamisele ja kaupade efektiivsemale turundamisele, eesmärgiga tugevdada hinnaliidri positsiooni. Reklaamides keskenduti ostukorvi põhisele säästmisele, hinnagarantiile, mis aitas ettevõttel ka turundussõnumeid lokaliseerida.

Walmarti üheks käibe kasvu põhjuseks oli see, et laienes väiksemate kaupluste turule ehk liitus lähikaupluste kontseptsiooniga. 2013. aastal on neil plaanis avada selliseid kauplusi umbes 100. Lisaks uuendati Express kaupluste formaati, mis on siiamaani katsetusjärgus, kuid tõid eelmisel aastal hea müügi. Walmartile on edu toonud e-kaupluse arendamine, kus tellimused komplekteeritakse koheselt poes ning toimetatakse klientidele kohale samal päeval.

Rahvusvaheliselt on Walmarti kasvutempo aeglustunud, kuigi see on olnud ettevõtte peamine  kasvumootor. Käibekasvu aeglustamise tagajärjel ei saa Walmart panustada Brasiilia, Mehhiko ja Hiina kaupluste arendusse ning investeerida uute kaupluste avamisse. Lisaks on Suurbritannia, Kanada ja Jaapani kaupluste käive viimases kvartalis oluliselt madalam oodatust.

Walmarti rahvusvaheliste kaupluste müügikäive kasvas 7,4 protsenti ehk tõusis 135,2 miljardi dollarini. Kaupluste külastatavuse ja ostukorvi suuruse vähenemine on praegu Walmarti prioriteediks. Hiinas on näiteks muutunud igapäevane poe külastatavus korra nädalas külastuseks.

Möödunud aasta suurim saavutus oli e-kaubanduse arendamine ning erinevates kanalites jaemüük. E-kaubandusega alustas Walmart kaks aasta tagasi, kus oli tol hetkel järeljooksja rollis, nüüdseks on saavutatud antud valdkonna innovaatori tiitel.

Selle aasta ülesanneteks on tellimuste paindlikum täitmine, kaupade kohaletoimetamise teenuse arendamine ning pakutavate toodete valiku laiendamine. Walmart soovib kiirendada e-kaubanduse arengut kümnes riigis.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757