Autor: Maarit Eerme • 6. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Henkeli käive ja kasum rekordtasemel

Keemiaettevõte Henkeli kolm ärisektorit näitasid kasumlikku kasvu ja suurendasid olulistel turgudel oma turuosa.

2012. aastal kasvas Henkeli müügitulu 5,8% 16,510 miljardi euroni. Kõige rohkem kasvatas Henkel müügitulu pesuvahendite-kodutarvete sektoris 4,7%, järgnes liimide ja tehnoloogia ärisektor 3,6%, kosmeetika- ja hügieenitarvete sektor 3,1%.

“2012. aasta oli seni kõige edukam aasta Henkeli jaoks: me jõudsime suurepäraste tulemusteni ja seda väga muutlikus ja  konkurentsivõimelises turukeskkonnas. Lisaks saavutasime või ületasime kõik oma finantseesmärgid,“ selgitas Henkeli tegevjuht Kaspar Rosted.

„Kõik kolm Henkeli ärisektorit näitasid kasumliku kasvu ja suurendasid olulistel turgudel oma turuosa. Samuti suutsime täita kõiki oma 2008. aastal seatud ambitsioonikaid finantseesmärke. Seeläbi oleme oluliselt tugevdanud Henkeli konkurentsivõimet, luues kindla aluse meie edasiseks kasvuks," lisas Rosted.

Pärast ühekordsete tulude, ühekordsete maksete ja restruktureerimiskulude maha arvestamist oli korrigeeritud tegevuskasum 2,335 miljonit eurot ning netosissetulek kasvas 1,556  miljoni euroni.

Kasum eelisaktsia (EPS) kohta kasvas 17,8% võrra 3,70 euroni. Juhtkond, nõukogu ning osanike komitee teevad ettepaneku tõsta dividende eelisaktsia kohta 0,95 euroni ja tavaaktsia kohta 0,93 euroni.

Henkel Baltikumi juhataja Siiri Odrats-Koni sõnul võib 2012. aasta tulemusega igati rahule jääda. “Me prognoosisime müügitulu kasvu 5% võrra, kuid tegelik kasv ulatus 6%-ni. Kõige enam kasvas müük Eesti turul (10 %), Läti ja Leedu müügitulemus tuli keskmisest veidi madalam. Majanduskeskkond oli eelmisel aastal üsna stabiilne, suuri välismõjutusi tunda ei olnud,” selgitas Odrats-Koni.

“Kasvasime samas rütmis oma partneritega jaeturul ja tööstuses. Kindlasti on viimaste aastate suurimaks väljakutseks hinnasurve. Konkurents nii jaemüüjate kui tootjate vahel kasvab pidevalt - tarbijale on see kasulik, tootja peab oma eesmärkide saavutamiseks panustama efektiivsemate lahenduste leidmisele. See trend jätkub ilmselt ka lähiaastatel” lisas Odrats-Koni

Henkel tegutseb ülemaailmselt kolmes ärisektoris: pesuvahendid ja kodukeemia, kosmeetikatooted ning liimid, olles turuliidriks nii tarbija- kui ka tööstussektoris. Henkeli tuntuimate kaubamärkide hulka kuuluvad näiteks Persil, Schwarzkopf ja Loctite.

Henkel Balti oli 2011. aasta Äripäeva Hulgikaubanduse TOPis 75. kohal.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757