Selveri ninanips maksis Fazerile käibenumbri

Kuna Selver võttis oma kauplustes Fazerilt küpsetuspunktid üle, siis vähenes ettevõtte küpsetuspunktide ja sügavkülmutatud toodete käive kolmendiku võrra.

Selver võttis möödunud aasta kevadel kõikides oma kauplustes Fazerilt pagaripunktid üle ja kasvatas sellega pagarilettide käivet enam kui 50 protsenti, tuues müügile Selveri Pagarite tooted.

Fazeri käibenumbritele mõjus see aga kehvasti. Küpsetuspunktide ja sügavkülmutatud toodete käive vähenes ettevõttel 2011. aastaga võrreldes 36%. Käibe vähenemine tulenes jaekaubandusketi Selveri muudatustest küpsetuspunktide kontseptsioonis, mille tulemusena lõpetas Selver senise koostöö Fazeriga ning opereerib ise kõikides oma kaupluste küpsetuspunktides alates eelmise aasta maist, on kirjas Fazeri majandusaastaaruandes.

Ettevõtte teatel avasid nad 2012. aasta teises pooles küpsetuspunktid Maxima uutes kauplustes Tallinnas ning Fazer Eesti uueks ärisuunaks on endiste küpsetuspunktide varustamine külmutatud toodetega.

Samas maiustuste turul oli 2012. aasta Fazeri jaoks edukas – turuosa kasvas 12.3%-ni ja Fazeril õnnestus kasvada mõnevõrra kiiremini šokolaadituru arengust. Maiustuste käive kasvas 18% ning oluliselt paranes maiustuste valdkonna äritulemus.

Fazer Eesti juhti kt Riina Aamisepa sõnul ettevõte enne 22. märtsi täpsustavaid avalikke kommentaare majandustulemuste osas ei anna.

2012. aastal oli Fazer Eesti müügitulu 21 619 tuhat eurot, mis on 1 187 tuhat eurot vähem kui 2011. aastal. Müügi vähenemine tulenes leiva-saia ja küpsetuspunktide müükide langusest. 2012. aasta müügitulust moodustas 65,6% pagaritoodete ja 34,4 % maiustuste müük .

Fazer Eesti müügitulust moodustas 88% müük Eestisse ja 12% eksport. Fazer Eesti kasum oli 171 894 eurot. 2011. aastal oli ettevõte veel kahjumis -397 049 euroga.

 

 

Osale arutelus

  • Kaisa Gabral

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara