Tarbijahinnaindeksit mõjutasid enim toit ja sideteenused

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2013. aasta veebruaris võrreldes jaanuariga 0,6% ning võrreldes eelmise aasta veebruariga 3,7%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2012. aasta veebruariga võrreldes 3,0% ja teenused 4,9% kallimad.

Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta veebruariga võrreldes tõusnud 3,1% ja mittereguleeritavad hinnad 3,9%.

2012. aasta veebruariga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit enim eluasemekulutused, mis andsid kogutõusust ligi poole. Sellest omakorda üle 80% andis aastataguse ajaga võrreldes 13,1% kallinenud elekter, soojusenergia ja küte.

Toit andis kogutõusust ligi kaks viiendikku, millest üle veerandi jäi aastaga 7,3% kallinenud lihatoodete arvele ning üle kolmandiku andsid vastavalt 15% ja 17% kallinenud köögi- ja puuvili. Mootorikütus oli 2013. aasta veebruaris 0,1% kallim kui aasta varem.

Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 39% kallinenud kartul, 30% munad ning 6% odavnenud tangained.

Jaanuariga võrreldes olid veebruaris tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks 1,3% kallinenud toit, 3,4% odavnenud sideteenused ja 2,8% kallinenud mootorikütus. Toidukaupadest kallinesid kuuga enim mandariinid (47%) ja odavnes tomat (17%).

Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, veebruar 2013
KaubagruppVeebruar 2012 - veebruar 2013, %jaanuar 2013 - veebruar 2013,%
KOKKU3,70,6
Toit ja mittealkohoolsed joogid61,2
Alkohoolsed joogid ja tubakas5,60,7
Riietus ja jalatsid4,41,2
Eluase10,40,6
Majapidamine1,30,5
Tervishoid3,61,1
Transport-1,91,2
Side-8,2-3,4
Vaba aeg0,90,4
Haridus ja lasteasutused2,70,4
Söömine väljaspool kodu, majutus5,40,6
Mitmesugused kaubad ja teenused0,9-0,3

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara