Büroomaailm: Igat klienti tuleb märgata

Büroomaailma omanik Jüri Ross ütleb, et nende teenindajad peavad märkama igat klienti, kes kauplusesse siseneb ning teretama 30 sekundi jooksul.

Büroomaailma omaniku Jüri Rossi sõnul on häid ja püsivaid klienditeenindajaid väga raske leida ning seda ükskõik mis alal. „Head inimesed on juba hästi tasustatud ja nad on heades kollektiivides ehk oma ametikohtadel paigas juba,“ ütles Ross.

Ross loodab, et kui tuleb noor inimene, kellel on sitkust, et algselt pidada vastu väiksema palgaga ning suudab tööandja juures 10 000 töötundi ära teha. Siis on lootust, et saadakse antud alal meistriks ning on välja koolitatud hea ning püsiv klienditeenindaja.

Büroomaailm on mõningatele teenindajatele teinud ka suunatud pakkumisi, kuid neid on väga vähe. „Kui näed head klienditeenindajat, siis ei saa teda kohe kutsuda, sest kollektiiv on komplekteeritud ning seetõttu pead kellegi seepärast vallandama, et saaks uue asemele võtta,“ ütles Ross. Lisades, et kui parasjagu keegi läheb, siis on juba kiire ning ega valitud inimene eelmisest kohast kohe ära ei tule. „Kui pakud head palka, et tule minu juurde tööle, siis tavaliselt tõstab vana töökoht ka palka,“ sõnas Ross.

Büroomaailmas on kõige suurem tööjõu liikumine IT toodete müüjate hulgas, kus aasta jooksul vahetub 20-30% töötajatest. Kontoritarvete müüjad on stabiilsed ja seal on kaadriliikuvus nullilähedane.

Rossile teeb muret see, et IT inimeste palka kruvivad üles riigi ettevõtted, kus igal asutusel on enda IT osakond ja maksavad kõrget palka, mida ei ole võimalik maksta jaekaubanduse IT valdkonna müüjale. „Eesti keskmine müüja valk koos preemiatega on 620 eurot bruto, aga meie pakume natuke rohkem lisaks pakume ka motivatsioonisüsteemi,“ ütles Ross.

Büroomaailmas on klienditeenindajate puhul tähtis see, et nad naerataksid kaheksa tundi jutti ning märkaksid klienti ka muude tööde käigus. Rossi sõnul ongi see kõige suurem probleem, kui klienti ei märgata ja 30 sekundi jooksul ei teretata.

Kliendi märkamine ja teretamine mängib Büroomaailmas olulist rolli ka seetõttu, et see aitab vargaid kergemini tabada. Rossi sõnul soovivad vargad olla just nähtamatud. Varaste kaitseks on paigaldatud kaamerad, toodetele security kleepsud ning tooted seotud turvaelementidega. „Tähtis on klienditeenindaja julgus, kus märgataks igat klienti, kes kauplusesse sisse astub,“ rõhutab Ross. 

Klienditeenindajad suudavad Rossi hinnangul kindlasti rohkem müüa, kui algselt kliendil oli plaanis osta. „Üldine meeldivus aitab müügile kaasa umbes 10%, aga kõige rohkem aitab professionaalsus,“ ütles Ross. Kui klienditeenindaja on kena kuid ennast täis ja isekas, siis müügid langevad. Rossi kinnitusel on võimalik kahekordne müügivahe saavutada professionaalsete müügivõtetega.

„IT müüjad hakkavad kaupa müüma siis, kui klient ütleb ei, enne seda oli vaid teenindus,“ kinnitab Ross. Lisades, et IT toodete teenindajal tuleb klienti veenda ja pakkuda lahendusi, et ei läheks teise kauplusesse toodet ostma. „Selles osas on IT teenindajad nõrgad, kuna nad ei püsi kohtadel ehk siis ei ole stabiilsust ja ei õpi ära, kuidas rohkem müüa.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara