18. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

H&M hädas kiirmoe tempo ja müügiga

Sügisel Eestis enda esimese poe avav Rootsi rõivatööstuse Hennes & Mauritz müük kukkus veebruaris viiendat kuud järjest ning firma on raskustes meelitama ligi uusi kliente üha karmima konkurentsiga kiirmoe tööstuses.

H&Mi teatel avati viimase 12 kuu jooksul kokku 327 uut poodi ning firma käive kasvas veebruaris 5% aastataguselt tasemelt, vahendab Wall Street Journal. Kui võtta arvesse vähemalt 12 kuud avatud poodide müük, siis H&Mi käive kukkus 3% jagu.

See tähendab, et H&Mi müük on langenud järjest kõige pikema aja pärast 2009. aasta kevadet, kui finantskriis peletas inimesed poodidest eemale.

Kui võtta võrdluseks Rootsi jaemüüja suurimate konkurentide müüginumbrid, siis on näha, et inimesed käivad endiselt ostlemas, aga mitte H&Mis enam. Zara rõivaketi omaniku Inditexi müük kasvas veebruaris 16% ning Jaapani firma Fast Retailingu, mis opereerib Uniqlo brändi, võrreldav müük kasvas veebruaris 9,6%.

Isegi varem kehva moe pärast sugeda saanud USA firma GAP suutis veebruaris enda võrreldavat müüki suurendada 11% ning pole näidanud müügilangust pärast eelmise aasta aprilli.

H&M on raskustes käia kaasas kiirmoega, kus Zara on kõrge lati ette pannud. Zara on tuntud ülikiire tarneahela poolest, sest 50% firma riietest valmistatakse Euroopas ning see võimaldab kiiresti uusi moe- ja luksustrende tuua poodidesse kõigest nädalatega. Selle eest on kliendid valmis ka veidi krõbedamat hinda maksma.

H&Mi tarneahel on oluliselt pikem, mis tähendab, et nad kiirmoega ei saa kaasas käia ja on seetõttu keskendunud pigem hinnale. Keskmiselt on H&M 60% odavam kui Zara. Ometi ollakse ikkagi kallimad kui Primark või Forever 21, mis jätab firma hallile territooriumile.

Bersteini analüütiku Jamie Merrimani sõnul on H&Mil kaks valikut. Esimene variant on hindade alandamine, et võistelda madalama otsa konkurentidega, kuid see survestab firma marginaale veelgi enam. Teine võimalus on lõpetada odavamas otsas konkureerimine ning keskenduda klientidele, kes on valmis maksma kõrgemat hinda.

"Küsimus on aga siis selles, kui edukalt nad suudavad tarbijaid veenda maksma enda toodete eest kõrgemat hinda," ütles Merriman. "Praegu on veel vara öelda." 

Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757