Autor: Maarit Eerme • 28. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pühade ajal tarbitakse kolm korda rohkem mune

Lihavõttepühadega saabub munamüügi kõrgaeg, mil tarbivad inimesed tavalisest kuni kolm korda rohkem mune ning Talleggi hinnangul munapaanikat ja -puudust sellel aastal karta ei tule.

AS Tallegg turundusjuhi Triin Kõrgmaa sõnul muutuvad pühade ajal eriti populaarseks just valged kanamunad. „Kuna kanad munevad ikka endises tempos, siis saavutatakse lisamüük Eestis läbi ekspordi vähendamise ja laovarude kogumise pühade ajaks," ütles Kõrgemaa.

Euroopas munatoodang normaliseerunud ja kasvamas ning seetõttu pole käesoleval aastal karta Kõrgemaa sõnul munapaanikat ja –puudust.

„Fakt on see, et valged kanad munevad valgeid ning pruunid kanad pruune mune. Samas ei mõjuta munakoore värvus ega muna suurus sisu toiteväärtuslikke omadusi," selgitas Kõrgemaa. Talleggi toodangust moodustavad valged munad umbes 50% ja Kõrgemaa sõnul seda suhet pole plaanis muuta.

Tallegg tootis 2012. aastal 76 miljonit muna, mis teeb iga päev keskmiselt üle 208 200 muna.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757