Kaubad kallinesid aastaga 2,4%

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2013. aasta märtsis võrreldes veebruariga 0,7% ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,5%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2012. aasta märtsiga võrreldes 2,4% ja teenused 5,5% kallimad.

Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta märtsiga võrreldes tõusnud 1,9% ja mittereguleeritavad hinnad 4,0%.

2012. aasta märtsiga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit enim eluasemekulutused, mis andsid kogutõusust poole. Sellest omakorda kaks kolmandikku andis aastataguse ajaga võrreldes 30% kallinenud elekter. Toit andis kogutõusust üle kolmandiku, millest 30% jäi aastaga 7,4% kallinenud lihatoodete arvele ning 40% andsid vastavalt 16% ja 12% kallinenud köögi- ja puuvili. Mootorikütus oli 2013. aasta märtsis 3,6% odavam kui aasta varem. Mullu sama ajaga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 50% kallinenud kartul ning 8% odavnenud suhkur.

Veebruariga võrreldes olid märtsis tarbijahinnaindeksi suurimateks mõjutajateks lennukipiletite 35%-line kallinemine ning alkohoolsete jookide 1,5%-line ja tubakatoodete 4,8%-line hinnatõus, millest viimase põhjustas uute aktsiisimaksumärkidega tubakatoodete laialdane müügiletulek. Toidukaupadest kallinesid kuuga enim paprika (40%) ja tomat (38%) ning odavnes viinamari (11%).

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara