83% kaubandusettevõtetest ootab tänavu mahtude suurenemist

Swedbank uuris Eesti kaubandusettevõtete hoiakuid, millest selgus, et kuigi mahte loodab 2013. aastal kasvatada valdav osa kaupmeestest, tuleb teha selle nimel tõsiseid pingutusi.

Swedbanki ettevõtete panganduse tegevdirektor Robert Kitti sõnul on kaupmehed buumijärgsest kukkumisest taastunud ning on pangast mõnevõrra optimistlikumadki. „Kui 83% kaupmeestest kavatseb 2013.a mahte suurendada, siis 57% plaanib mahte kasvatada rohkem kui 5%. Seejuures tundub, et kasve hinnates ollakse kahe jalaga maa peal – võimalusi otsitakse nii oma tegevuste optimeerimiseks, sortimendi laiendamiseks kui müügivõrgu arendamiseks. Samuti soovitakse panustada turundusele senisest enam.“

Tegevuste optimeerimist pidasid Kitti sõnul oluliseks koguni 82% kaupmeestest, tuues välja nii efektiivsemad protsessid kui püsikuludega tegelemise. „Kuigi optimeerimine tuleneb vajadusest kohaneda konkurentsi ja kuludega, on tarbijate jaoks positiivne sõnum kindlasti see, et võimalikku juurdehindlust ei nähta enamasti mitte suurema numbri hinnasildile kirjutamises, vaid parema sisseostuhinna kauplemises,“ märkis Kitt. Uuringu järgi ei plaaninud juurdehindlust üldse suurendada aga koguni 43% kaupmeestest.

„Kaupmeeste vastustest tuli välja ka see, et konkurentsist tulenevalt otsitakse uusi lahendusi klientide lojaalsuse suurendamiseks, mis tähendab loodetavasti läbimõeldumaid lahendusi ja personaalsemat lähenemist,“ lisas ta.

Kuigi kaupmehed kaaluvad 2013. aastal mahtude kasvatamise ühe võimalusena ka laienemist, ei näe me Kitti sõnul tõenäoliselt laienemist „iga hinna eest“ – uusi asukohti otsides vaadatakse ringi peamiselt Tallinnas, kuid ka siin on olulisel kohal nii rendikulud kui konkreetne asukoht.

Swedbanki kaubandussektori uuringus osales ligi 120 Eesti kaubandusettevõttet. Uuringus vaadeldi eraldi nii suurte, keskmiste kui väiksemate esmatarbekaupade ja spetsialiseeritud kaupade müüjate hinnanguid ja plaane 2013. aastale.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara