Veerand eestlastest käib toidupoes igapäevaselt

Ligi veerand Eesti elanikest eelistab osta toitu iga päev ning pooled ostavad süüa vähemalt neli korda nädalas, selgub põllumajandusministeeriumi uuringust.

Peamine toidukaupade ostukoht on suurem, kolme või enama kassaga toidupood – neist ostab oma toidukaubad 82% küsitletutest. Väiksemaid toidupoode külastab vaid kaks inimest kümnest ja nende osakaal on langemas. Turud, hulgilaod ja muud toidukaupade hankimiskohad ei oma uuringu kohaselt tarbijate seas suurt tähtsust.

“Kui me vaatame jaekaubanduse kontsentreerumist, kaubanduse omamärgitoodete suurenevat populaarsust ja inimeste suurt huvi osta toitu suurtest poodidest, siis tekib järjest enam küsimusi, milliseks kujunevad tootjate, töötlejate ja jaesektori suhted kogu tarneahelas,” ütles põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder.

Põllumajandusministri sõnul on murettekitav, et omamärgitoodete puhul muutub kaup järjest anonüümsemaks. “Tegelikku tootjat või isegi päritoluriiki ei ole sageli võimalik tuvastada. Just seetõttu plaanime ka uues maaelu arengukavas toetada lühikeste tarneahelate toetamist, et eesti tarbijal oleksid paremad võimalused osta oma toidulauale kodumaise päritoluga kaupa,” rääkis Seeder.

Üle poolte vastanutest ostaks aga rohkem kohalike talunike või tootjate kaupu, kui need oleksid mugavamalt kättesaadavad. Kolmandik vastanutest oleks nõus maksma selle eest ka kuni 10% võrra kõrgemat hinda.

Põllumajandusministeeriumi tellimusel teostas uuringu TNS Emor.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara