Autor: Maarit Eerme • 18. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Allahindlused aitavad tarbijate toidukorvist säästa 10 eurot

Erinevalt teistest Balti riikidest ei ole Eesti peredel võimalik allahindluste pealt oluliselt säästa, sest see on niivõrd marginaalne, selgus Eesti perede toidukorvi ülevaatest.  

Tarbijate kulutused toidukaupadele moodustavad Swedbanki Eraisikute Rahaasjade Teabekeskuse tellitud uuringu kohaselt 22% igakuistest keskmise Eesti pere kulutustest.

Rahaasjade Teabekeskuse juhi Anne Sägi sõnul küüniks neljaliikmelise pere soovitatava ja tasakaalus toidukorvi maksumus Eestis 304 euroni kuus. “Suurima osa toidukorvist moodustavad liha- ja kalatooted, mis on Eestis ligi 6% kallimad kui Lätis-Leedus,” ütles Sägi.

Statistikaameti tarbijakulutuste andmed näitavad, et eelmisel aastal oli Eesti peredel võimalik toidule kulutada ühe pereliikme kohta 73 eurot. Uuringu kohaselt on perede kogukulud viimase aasta jooksul kasvanud ligi 6%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 “Enamiku toidukaupade kulutused on suurenenud, vaid aedviljade ja piima kulud on õige pisut vähenenud või püsinud stabiilsed,” lausus statistikaameti analüütik Tiiu-Liisa Laes.

Sägi sõnul näitas sooduskampaaniate analüüs, et erinevalt teistest Balti riikidest ei ole Eesti peredel võimalik allahindluste pealt oluliselt säästa. “Sooduskampaaniad annavad kokkuhoidu keskmiselt 10 eurot kuus pere toidukorvi pealt. See ei küüni isegi mitte viimaste kuude inflatsiooni tasemele,” tõdes Sägi. “Suurema säästu saamiseks tuleb hoolikalt hindu võrrelda, ostud läbi mõelda ning vältida emotsioonioste."

Maxima Eesti jaeketi esindaja Ty Lehtmäe andis ülevaate tarbijate ostukäitumisest, mille kohaselt inimesed ostavad enda hinnangul üha vähem kampaaniatooteid, kuid tegelikkus näitab vastupidist.

“Üha rohkem on hakanud rolli mängima toodete hea hinna-kvaliteedi suhe ning sooduskampaaniate mahtude tõus peegeldab ka tarbijakäitumise tegelikkuse muutust,” rääkis Lehtmäe. “Kuigi 80% tarbijatest planeerivad enda sõnul ostud ette, teeb sama suur osa ostjatest poes siiski veel plaaniväliseid oste. Sellel aastal ootavad tarbijad pigem tuntud ja kvaliteetsete brändide allahindlusi.”

“Odavnenud tooraine, tihe konkurents jaeturul ning pidurduv inflatsioon annab põhjust eeldada tarbija toidukorvi hinnataseme püsimist ka lähikuudel aasta alguse tasemel,” rääkis Ty Lehtmäe. “Suuri hinnahüppeid me ette ei näe ning aasta kokkuvõttes jäävad Eesti pere toidukulutused meie prognoosi kohaselt eelmise aasta tasemele.”

Swedbanki Eraisikute Rahaasjade Teabekeskuse, Statistikaameti ja Maxima jaeketi esindajad analüüsisid viimase aja trende tarbija toidukorvi kulutustes ning andsid ülevaate säästuvõimalustest ning lähikuude arengutest.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757