Autor: Maarit Eerme • 18. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Kaubamaja käivet mõjutas kodukulude tõus

Tallinna Kaubamaja kontserni I kvartali müügitulu kasvas 5,6%. Tarbijate kodukulutuste tõus aasta alguses aeglustas jaekaubandusturu arengut.

„Ilmselt esimest korda kontserni ajaloos ja Eesti jaekaubanduses tervikuna võistlesid tarbija rahakotis omavahel toidu- ja esmatarbekaupadele tehtavad kulutused kodukuludega sellisel määral. Kontserni käive küll kasvas I kvartalis enamuses tegevusvaldkondades, kuid seda kasvu pidurdas selgelt tarbija ettevaatlikkus seoses elektrihindade kasvuga. Täiendavalt suurendas hiline kevade tulek küttekulude kasvu, seda tavatarbijate kui ka ettevõtte poolt vaadates,“ lausus Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Kuna uute kaubanduspindade hulk on Eestis pidevalt kasvanud, siis on Puusepa sõnul suurenemas ka konkurents turul, mistõttu Tallinna Kaubamaja kontsern tegeleb pidevalt sisemise töökorralduse efektiivsemaks muutmisega, klientidele paremate hinnavõimaluste otsimisega ning kliendilojaalsusprogrammi arendamisega.

Tallinna Kaubamajal oli I kvartali lõpu seisuga enam kui 570 000 püsiklienti, kelle osatähtsus kontserni käibes on samuti pidevalt kasvanud.

Aasta esimese kolme kuu puhaskahjumiks kujunes 2,3 miljonit eurot seoses dividendidelt arvestatud tulumaksuga summas 3,8 miljonit eurot.

„Kasuminäitaja oluliseks mõjutajaks oli kulude kasv – lisaks pikaleveninud talvest tingitud halduskulude tõusule suurendasime ka tööjõukulusid. Teisalt näeme teenindajate palgataseme korrigeerimises konkurentsieelist tulevikuks, olles atraktiivne tööandja võimekatele kaubandustöötajatele,“ märkis Raul Puusepp.

Raul Puusepa sõnu avas Tallinna Kaubamaja kontsern I kvartalis kaks uut kauplust ning uuendas suuremal või vähemal määral mitme olemasoleva kaupluse sisseseadet ja ostukeskkonda. Sel aastal jätkab kontsern laienemist.

„Eeldada võib tarbimisaktiivsuse suurenemist järgnevatel kuudel, kuid ilmselt on tarbija jätkuvalt ettevaatlik, mõeldes pidevalt oma elamispinnaga seonduvatele kulutustele," kommenteeris Puusepp.

Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, AS Tartu Kaubamaja, Topsec Turvateenused OÜ, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, OÜ Ülemiste Autokeskus, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, KIA Automobiles SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, OÜ Suurtüki NK, AS ABC King, Suurtuki SIA, ABC King SIA ning Rävala Parkla AS.

Tallinna Kaubamaja kontserni 2012. aasta käive oli 467,8 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757