Autor: Maarit Eerme • 22. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaeketid ei poolda oma töötajate äraostmist

Nii Prisma Peremarket kui ka Rimi Baltic kinnitasid, et nad ei poolda oma töötajate äraostmist, ning kui nad näevad väljasõidu vajadust, siis maksavad nad pigem selle ise kinni.

Prisma Peremarketi kaubandusdirektor Jorma Rautanen ütles, et nii Eestis kui Soomes on neil väga selge reegel, kus nad organiseerivad koolitusi pigem ise ja reeglina hankijate korraldatatud reisidel ei osale. "Juhul, kui aga reisi esmane eesärk on tõesti koolitus ja sellest võiks tõusta otsest kasu meie inimeste teadmistele, siis meie kontserni reegel näeb ette, et maksame ise sõidukulud kinni," kinnitas Rautanen. Lisades, et taolisi reise peab alati kinnitama ka ettevõtte juhtkonna liige.

Rimi Eesti Food kommunikatsioonijuht Katrin Bats ütles, et neil on sisekord ehk eetika poliitika, kus on erinevatel üritustel osalemine suhteliselt selgelt määratletud. "Antud sisekord on sisse viidud just selleks, et vältida igasugust võimalust töötajate eksitamiseks ehk soovime tagada, et tööalased otsused poleks mõjutatud isiklikest hüvedest," kinnitas Bats.

Rautanen kinnitas, et tarnijatelt tuleb pakkumisi, kuid neid jääb järjest vähemaks, sest teatakse Prisma Peremarketi poliitikat ja ilmselt on muutunud ka Eesti ärikultuur. Bats lisas, et ka nende sisekord on tänaseks hankijatele üldteada ning taolisi pakkumisi Rimi ostuosakonnale väga palju ei tehtagi.

"Hankijad teavad, et ostjuhi nii öelda ära ostmisest on olulisemad tegelikud müüginumbrid ja klientide tegelikud ootused," ütles Rautanen.

"Rimi ostuosakonnale ei ole väga palju reisipakkumisi tehtud vaid enamasti pakutakse võimalust osaleda mõne toote testimisel, mis aitaks mõlemal poolel koostöös jõuda parema tulemuseni," tõi Bats näite.

Rautanen tõi välja veel ühe reegli, mis Prisma Peremarketis valitseb, kus kingituste toomine üldiselt ei ole lubatud. "Jõulude ajal toodud kõik koostööparnerite meelespidamised (piparkoogid, kommid) lähevad sekretärile, kes jagab need ümber ühisele tarbimisele ühiseks jõulupeoks," ütles Rautanen.

Äripäeva tänane kaanelugu oli sellest, kuidas apteekrid viiakse ravimifirma poolt korraldatvale reisile. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757