Jaemüük elavnes

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes tänavu märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 7%, teatab statistikaamet.

Tänavu jaanuaris suurenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 4% ja veebruaris 2%. Märtsis jaemüügi aastakasv mõnevõrra kiirenes.

2013. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 366,1 miljonit eurot, seega jäi märtsis kauplustesse ligi 285 eurot elaniku kohta. Müügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2012. aasta märtsiga võrreldes 5%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldasid mõju märtsis toimunud soodusmüügikampaaniad, samuti eelmise aasta madalam võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine. Kui veebruaris oli toidukaupade aastane hinnatõus 6%, siis märtsis 5,1%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust.

Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2012. aasta märtsiga võrreldes 7%. Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga üle poole (73%). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kogu kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike — tänavu märtsis oli see 1,9%.

Mootorikütuse jaemüük suurenes 2012. aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 17%. Eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo kiirenes, peamiselt 2012. aasta märtsi madala võrdlusbaasi ning mootorikütuse hinnalanguse tõttu. Kui viimastel aastatel on mootorikütuse hind kiirelt kasvanud, siis tänavu märtsis oli mootorikütus 3,6% odavam kui aasta varem.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 15%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 3%. 2013. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4,6%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 437,5 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. 2012. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes 15%.

Osale arutelus

  • Ave Lepik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara