Klientide hinnang uudistoodete saadavuse kohta

Nielsen Shopper Trends 2013 uuringu kohaselt on klientide hinnangul kõige parem uudistoodete saadavus Prismas, Rimis ja Selveris. 

Nielsen registeeris 2012. aastal 20 000 uut toodet ning viimase 2 aasta uudistoodete läbimüük moodustab 23% kogu 2012. aasta toodete müügist.

„Uute toodete turuosa on 20%, kuid tootegrupiti on see väga erinev,“ ütles Nielsen Eesti tegevjuht Margo Kurisoo jaekettide seminaril. Lisades, et osades gruppides muutub sortiment väga kiiresti.

Kõige rohkem uudis tooteid tuleb kastmepulbrite ja kuubikute kategoorias (ca 70%). Kurisoo sõnul on osad kategooriad ka väga stabiilsed, sest seal on väga tugevad brändid, kes hoiavad enda positsiooni. Selles kategoorias on näiteks kohv, majonees, piim, pudruhelbed jms.

„Jaekettidele on uudistooted väga vajalikud, sest tarbijad valivad selle järgi endale ostukohta,“ kommenteeris Kurisoo.

Nielsen Shopper Trends 2013 kohaselt on klientide silmis uudistoodete saadavus kõige parem Prismas, Rimis ja Selveris. „Kui tarbijad tahavad uut toodet proovida, siis tõenäoliselt lähevad nad just nendesse kauplustesse,“ ütles Kurisoo.

Uuringust selgus, et Konsum, Maxima, Comarket ja Grossi toidukaubad ei ole klientide silmis esimene valik, kust uusi tooteid otsida. Kurisoo hinnangul esimese otsa jaeketid on tarbijatele kuvanud seda, et kliendil on nende käest võimalik osta uudistooteid kõige esimesena.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara