Maxima konkurentsinipp: pakkuda parimat hinda

Maxima jaoks on väga tähtis kampaaniatega pakkuda klientidele head hinda võrreldes konkurentidega.

Maxima valib kampaaniatesse tooted, mida kliendid soovivad osta ning kui palju ruumi on kaupluses uutele toodetele. Lehtmäe sõnul on väga tähtis kriteerium toodete valikul see, et Eestis enam ostetav toode peab Maximas müügil olema.

„Tiheda konkurentsi tõttu jaeturul, ei saa me konkurentidest tooteid kallimalt müüa ning seega on väga oluline pakkuda parimat hinda,“ ütles Lehtmäe. Lisades, et paljud tooted on müügil alla omahinna või siis null juurdehindlusega.

Maxima peab enda eeliseks iganädalased kampaaniad, mida kajastatakse ligi 400 000 tiraažiga kliendilehes. „Kliendilehes on väga hea võimalus uudistooteid reklaamida,“ kommenteeris Lehtmäe. Kampaanialehes on enimmüüdavates  kategooriates vähemalt üks toode, kus nad garanteerivad Eesti parima hinna.

Kliendilehe kokkupanemine algab 3-4 nädalat enne kampaania algust. Kliendilehe tooted valitakse Maxima ostuosakonna poolt, kes peab edastama enammüüdavamad-, hooaja- ja uudistooted turundusosakonnale, kelle vastutata on kliendilehe kokkupanek.

„Iga kliendileht omab eelarves kindlat käibenumbrit, et kui palju käivet peavad kliendilehe tooted Maximale tegema,“ kinnitas Lehtmäe.

Lehtmäe sõnul on Maxima jaoks käibe tagamine väga oluline. „Arvutame suhteliselt täpselt, kas kliendilehte planeeritavad tooted toovad soovitud käibe. Kui me seda ei näe, siis vahetame mõningad tooted kampaaniast välja,“ kinnitas Lehtmäe. Kinnitades, et kliendilehe kampaaniatoodete käibeprognoos võrreldes tegelikkusega erineb 1-2 protsenti.

Suure käibe tagamise eesmärgil on Maxima kampaaniad lühiajalised ning hinnapõhised. Lehtmäe sõnul on see peamiselt seetõttu, et suurimad müügid toimuvad kampaania esimesel nädalal ning nad soovivad klientidele pakkuda parima hinnaga tarvilikku ostukorvi.

 Kampaaniatooted moodustavad Maxima sortimendist 20 protsenti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara