Autor: Maarit Eerme • 10. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Edulugu: Väiketootja teekond suurtesse jaekettidesse

Hic Tradingu tegevjuht Kaja Heinsalu rääkis, kuidas nad alustasid enda teekonda jaekettide ukse taha ning suutsid tooted sortimenti saada ka siis, kui algselt tuli eitav vastus.

Rahvusmustrite kinkekottide tootmisega alustas hic Trading 2009. aastal, mil astus sisse Selveri uksest. Hic Tradingu tegevjuhil Kaja Heinsalul oli käes esimene proovipartii, mille peale ütles Selveri ostujuht, et idee on hea ja disain ilus, kuid kvaliteet ei ole piisav ja hind on kallis. „Need sõnad määrasid oluliselt ettevõtte edasise arengu,“ kinnitas Heinsalu. Seejärel uuris Heinsalu, et milline peab olema see hind, millega ollakse nõus müüma.

„Hakkasime partneriga aktiivselt tegutsema, et saada paremat hinda ning parandada toodete kvaliteeti,“ ütles Heinsalu. Möödunud oli kõigest kolm kuud ning Heinsalu pöördus Selverisse tagasi. „Ütlesin, et hind on see, mis soovisite ja kvaliteet ka. Kas hakkame müüma?“ oli Heinsalu sihikindel. Seejärel paluti hic Tradingul tuua näidised, sest nädala pärast oli sortimendikoosolek, millele järgnes jaatav vastus.

Heinsalu rääkis seminaril, et nad võtsid partneriga eesmärgi, et kui Selveriga läheb lepinguks, siis luuakse ettevõte. Esialgu võttis Selver sortimenti 4 rahvusmustriga kotti.

Prisma Peremarketisse sisenedes sooviti hic Tradingul kasutada hulgimüügiettevõtet, kelle kaudu tooteid ketti müüa. „Soovituse põhjuseks öeldi seda, et sortiment on liiga väike, et otse nende käest osta,“ kinnitas Heinsalu.

Heinsalu ei jätnud jonni ning kaks kuud hiljem läks Prismasse tagasi koos suurema sortimendiga ja tänu sellele said nad enda toodetega sisse. „Meie jaoks oli Prismasse sisenemiseks soodne aeg, sest neil oli prasjagu kaupluste laienemine käsil,“ütles Heinsalu.

„Rimi põhjendas enda keeldumist sellega, et meie tooted ei olnud teistes kettides. Kuid kui teised hakkasid tooteid müüma, siis pidi Rimi ka müüma hakkama,“ rääkis Heinsalu.

Hic Tradingul oli 5 kuuga lepingud sõlmitud Rimi, Selveri, Prisma ja ETKga. „Maxima tuli ise meie uksele koputama, sest soovis meie tooteid müüa. Minu jaoks oli see meeldiv kogemus,“ oli Heinsalu rõõmus.

Heinsalu rääkis, et aasta hiljem tulid nad välja ühekordsete nõude ja kuumaalustega. „Viisin tootenäidised ise Selverisse ja Prismasse ning kui kontorisse tagasi jõudsin oli juba teade erakorraline toote sortimenti arvamise kohta,“ rääkis Heinsalu. Lisades, et Rimi võttis ka uued tooted kohe sisse, kuid sisestada jõudsid nad alles augustiks.

Heinsalu sõnul oli see ka hea, sest teistes kauplustes tarbijate suure huvi tõttu, tekkisid ettevõttel väikesed tarneraskused. Misjärel jäi Heinsalu sõnul neile tulevaseks talveks suured laovarud.

Lõpetuseks ütles Heinsalu, et nad toodetele kampaaniaid väga palju ei tee ning tooted on jaekettide põhisortimendis. „ETK on selles osas meid positiivselt üllatanud, sest seal on olnud kampaaniad kõige tõhusamad,“ kinnitas Heinsalu.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757