Autor: Ketlin Rauk • 14. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lillemüük läheb ülesmäge.Hinnatõusu oodata pole

Vaatamata pikaks veninud talvele on olukord lillemüügiturul hea – turg on kosunud ja müüginumbrid näitavad kasvutendentsi.

ASi Trigon Gardening turundusjuhi Sigre Parmusõnul iseloomustab Hortese kaubamärgi alltegutsevat kodu- ja aianduskeskust Eesti üks rentaablimaid  jaekaubanduskontseptsioone, mis suutis tõusvas joones kasumit näidata isegi majanduslanguse ajal, kui jaemüük kukkus Eestis ligi 30%. “Ka tänavuse aasta algus on Hortesele edukas olnud,” sõnas Parm.

“Kuna pakume rikkalikku ja eksklusiivset valikut õitsvaid ja dekoratiivseid toataimi, on müüginumbrid olnud stabiilsed ja näidanud mõõdukat, 5%-list kasvu võrreldes eelmise aasta sama ajaga,” lisas ta.

Ostutrajektooride loomine kaupluses parandab müügitulemusi

Kuigi õuetaimede ja istikute müük selle aasta märtsis ei olnud Parmu sõnul võrreldav eelmise aastaga, kompenseeris seda toataimede, lõikelillede ja kodukaupade müük, mistõttu oli märtsikuu ettevõtte jaoks müüginumbritelt üle aegade parim.

Parmu väitel on Hortese jaoks tänavu eriti tähtis ostukeskkonna arendamine. “See ei käi ainult ostuvõimaluse kohta, vaid tähendab klientidele ka inspireerivaid väljapanekuid ja aiakujundusideid,” selgitas ta.

“Tulemused viitavad, et eelmise aasta lõpus müügisaalis kujundatud liikumisskeemid ja ostutrajektoorid on olnud igati põhjendatud,” jätkas Parm. Tema sõnul on konkreetsemaks ja äratuntavamaks muutunud nii müügisaali värvilahendused kui ka väljapanekute stilistika, jätkuvalt tegeletakse helidisainiga.

Kauplejad laiendavad hoogsalt taimede sortimenti

Hinnapoliitikast rääkides märkis Parm, et see on Horteses konservatiivne. “Meie eesmärk ei ole pakkuda turu soodsaimat hinda, vaid eelkõige parimat valikut ja meeldivat ostukeskkonda,” kinnitas ta. “Meie sortimendi kujundavad kliendid – just nemad on need, kes loovad ja võimendavad trende. Oleme veendunud, et klientide soovidega arvestades oleme konkurentsivõimelised,” lisas ta.

Hansaplant OÜ juhataja Indrek Naudi sõnul oli firma jaoks möödunud aasta suurim õnnestumine asjaolu, et täitus viisteist aastat ilupuude, põõsaste ja lillede kasvatamise ja müümisega alustamisest Eesti turul.

“Hansaplanti aianduskeskuses on sortiment märkimisväärselt laienenud, samuti on lilleturg kosunud tervikuna. Lillede müük näitab endiselt kasvutendentsi,” lausus Naudi. Hästi on läinud ka sel aastal. “Kuna kevade saabumine on veninud, pakuvad hallile talve lõpule alternatiivi kõik õitsvad lilled,” lisas ta.

Hinnad püsivad mullusega võrreldes samal tasemel

Naudi sõnul on müügiedetabelite tipus olenevalt ajast erinevad tooted. “Iga toode siis, kui selleks õige aeg on,” märkis ta. “Lähiajal on pearõhk asjadel, mida kevadel aiatöödeks vaja läheb.” Klientide ostukorvides on tema sõnul praegu suur osakaal taimedel, mis aias võimalikult kohe meeleolu ja värvi loovad.

“On suure ja varajase õitseja võõrasema aeg, samuti on populaarsed kobarhüatsint ja sarvkannike,” tõi ta näiteid. Veel ostetakse palju muldasid, väetisi ning suvelillede ja maitsetaimede noortaimi.

Hinnad on Naudi sõnul üldiselt möödunud aastate tasemele jäänud. “Osas kaubagruppides on need kerkinud 2–5%, samas on osa taimede hinnad ka langenud,” sõnas ta, kuid ei soovinud välja tuua konkreetseid tooteid, kuna neid on lihtsalt niivõrd palju.

Üldist hinnatõusu aiandusvaldkonnas Naudi sõnul tänavuseks aastaks ei prognoosita. Samuti pole Hansaplanti aiakaupade vallas toimunud erilisi hinnakõikumisi.

Hilise kevade tõttu võidakse osa lillede istutamisest loobuda

ASi Plantex juht Tiit Juhani oli seoses hilise kevadega lillemüügi suhtes skeptilisem, olukord turul olevat keeruline. “Näiteks võib võõrasema ja sarvkannikese müük minna hästi, aga võib jääda ka tavapärasest väiksemaks, kuna inimesed jätavad need lihtsalt vahele ja istutavad kohe petuuniad, pelargoonid ja muud suvelilled,” ütles Juhani. Ta lisas, et siiski võib minna ka vastupidi.

Tema sõnul ei ole nende firmal võimalik erinevate aastate kordaminekuid eriti võrrelda, kuna tootmispinda on suurendatud. “Mullu õnnestus hästi söödavate taimede müük,” sõnas ta. “Altminekuks võis pidada mõne suvelille mitte kõige paremat kvaliteeti, mis kaasnes uute tootmispindade kasutuselevõtuga.”

Tootevalikus on Plantex suurendanud nii suvelillede, maitsetaimede kui ka tomatite, kurkide ja juurviljataimede osa. “Kõige paremini läheb müügiks söödav kraam: marjad, õunad, ploomid, juurviljataimed jms,” märkis Juhani. Suvelillede müügihindade tõusu tema sõnul ette näha ei ole.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757